Followers

Monday, 28 December 2009

im goin home...

akhirnya... da tiba masa.. aku akan berambus dari ibu kota ni..balik tempat aku leh tenangkan pala otak yang keqosot ni... aku tatau la nak kata macam mana..makin lama makin trok aku rasa.. macam mana la aku nak lari ni.. nak blah p company yang len.. ka nak stay cni.. ka nak berambus balik penang..

banyak menda bermain dalam pala otak ni,. mana satu harus aku pilih.. sebabnya.. kalo aku stay cni.. memang la ok.. keja aku da leh buat suma.. n maybe keadaan akan berubah cket pasni.. tapi aku sakit otak dok cni..

kalo aku tima offer p kat lua.. mungkin masalah gak bagi aku.. aku tak sampai hati plak nak tinggal abg asri n abg razak.. abg asri baru ja nak ok.. dok planning macam2.. tgk 2 aku ilang.. cian plak kat dia.. mungkin p sana nanti ok..ku pn tatau aa.. tempat orang.. tempat yang sangat asing bagi aku.. ntah la.. abg razak n kak tak bagi.. mama pn bantah... tak ramai yang sokong.. sebab depa isau jadi apa2 kat aku.. n aku plak berfikiran.. aku nak blah ja.. dari apa yang timpa aku ni.. ntah la.. aku masih lagi belum buat keputusan...

atas sebab2 yang tak diketahui aku da makin pening pala.. sakit dia satu ja.. hati aku sedih.. tgk orang yang selama ni aku puja.. leh wat aku macam ni.. tak sangka aku... aku pn tatau nak kata macam mana.. skg ni.. aku cuba amik peluang jarak diri cket.. sebab aku tanak pk bukan2 pasal dia.. seyes la.. aku memang sayang sangat... aku tak mampu nak tolak dia..nak buang dari dalam pala otak ni.. dayah kata aku la yang taknak buang dia dari dalam fikiran.. aku tak nafikan.. memang pn aku yang tanak suma tu buang berlaku... she's too special for me..

n aku tatau nak pk cam na dah.. apa yang da jadi sebenarnya.. yang aku tau.. aku akan bertahan selagi boleh.. walaupun seterok mana aku kena.. aku memang berazam yang aku akan buat terbaik untuknya.. tak kira la walau apa jadi kat aku..selagi aku hidup.. selagi aku mampu.. aku akan buat terbaik.. macam kata orang.. "tika kita lahir, kita menangis dan semua bergembira menyambut kelahiran kita.. biarlah tika kita memejamkan mata.. kita pula yang tersenyum n yang lain menangis kehilangan kita.."

YA ALLAH.. berikanlah aku kekuatan, ketenangan juga ketabahan dalam menghadapi segala ujian ini... amin ya rabbal alamin...

Monday, 21 December 2009

.......

its been 1 month and 1 day since the day everyting come to an end..
but im still right here waiting.. n praying for the things that i really cant believe it until now..
dont know what actually happen.. ohh.. please tell me.. please show me what is goin on around here...
YA ALLAH.. aku lemah YA ALLAH.. aku hambamu yang lemah YA ALLAH.. kau kuatkanlah aku.. kau berikanlah aku ketenangan dalam menghadapi semua ini..
amin

Sunday, 20 December 2009

Engineering is maths..

Fuhh.. ngeri ja dengaq kenyataan atas ni kan.. but the fact is memang pn..
adoyaii.. da la pala otak berkarat... masuk klas jadi blurr.. ahhaaa.. camno ni??
pa pn.. happy gak jadi student balik.. just that aku agak sesal la apa aku da wat sebelum ni.. sengal ny nadzri... kan da kena.. huu...

terasa dowh.. (adeh, skali terpakai kata2 keKay-Ell-an la plak)..

hakikatnya.. memeningkan.. rindu plak kat my sifu cik husna..yo la.. dlu tatau apa just tanya ja.. on the spot dapat jawapan.. tapi skg.. kena cari sendiri la.. n masih dalam proses lagi la nak cari kawan.. nak tau sapa yang terer2 ni.. [SCANNING].. tapi lum ketemu la.. hik3..

so kesimpulannya.. kena la aku cari jalan camno nak buat.. kalo masih dok nga-alip-nga pkai jammed la aku pasni.. perlu ada inisiatif la nak bleh gak wat menda ni.. bukan pa kan.. menda tak pernah tgk.. memang la pelik.. cuba pernah tgk.. pernah wat.. mesti ingat...

aku
21/12/2009
15:32

Saturday, 19 December 2009

My Life As A Student Starts...

Hari ni 19 Disember,. bermula la klas pertama aku untuk tahun ini. ha.. akhirnya bermula juga klas aku.. setelah aku stop ntah brapa lama.. fikir2 balik rugi sangat,, bukan saja rugi kos.. (sakit hati pk,byk la aku da bayaq.. arghhh ) malah rugi masa.. n paling tatahan 1x.. lambat aku nak abeh.. (uwAaaaa)...

tapi pa pn.. suma ni da ketentuan dia.. aku akan usaha terbaik kali ni.. aku akan usaha untuk score.. aku nak pulun btoi2.. skg da takda apa da leh halang aku.. aku akan buat n buktikan...

pada yang pernah kondem aku... kita tgk... sapa dia nadzri yang ampa kondem selama ni..
pa pn niat aku bkan nak menunjuk kat sapa2.. aku buat LILLAHITAALA.. aku buat kerana ALLAH.. untuk diri aku sendiri.. pembuktian kat aku sendiri.. yang aku bukan seteruk yang depa sangka... ALLAHUAKBAR...

Friday, 18 December 2009

Aku Mahu Pulang..


bunyi macam bodo je,. aku mahu pulang.. hehe.. tapi itulah hakikatnya.. aku mahu pulang.. balik kampung.. place where i feel very safe.. tenang.. leh la aku men ng budak kcik ni.. rindu sangat2 la.. hari tu aku call.. suh mama bagi kat dia.. cakap takmo.. dok senyum2.. iskh.. geramnya.. hang tunggu sat humairah.. abg balik ni.. nak gomol ang.. hehe...


ni sorang lagi.. dina.. abg lupa la nak bli adiah kat dina..nanti abg balik abg bawak g jejalan ae? nanti dina nak apa.. abg blikan yek..abg cari jam barbie yang dina mintak tu takdak la kat cni..nnt jmpa abg bli k?

ohhh arisya... camne la pp adik ae skg.. windu la nak men ng adik...


ni sorng lagi.. tak reti nak dok diam.. sonok melayan... agak da penat.. senang ja.. bagi hp.. cucuk headset.. pasang kat tinga.. hehehe konpem dok diam...

aku rasa da tiba masa..aku bukan melarikan diri.. cumanya.. aku perlu tempat untuk aku ubat luka ni.. n aku rasa.. takdak cara lain.. melainkan aku cari ketenangan.. antarany ng cara ni la.. budak-budak.. gosh.. gembiranya jadi depa.. tak payah pk masalah.. suma da ada.. da disediakan.. nak makan.. dicuap.. nak buat apa suma orang bagi.. dimanjakan tiap masa.. suma orang suka... suma orang syg.. tak pernah ditinggalkan kesorangan.. bestnya.. jom la kita tukar tempat.. hik3.. leh ka?? ~~sigh~~

Satu Permulaan

Assalamualaikum..

ni kali pertama aku menulis dalam ni..
mungkin ini juga satu percubaan pertama dariku..
melarikan diri dari kesakitan.. melepaskan diri dari penderitaan..
diharapkan dengan permulaan ini.. bermula dari Awal Muharam ni..
permulaan di tahun baru ini dapat memberi sinar baru buatku..

Ya ALLAH..berikan aku kekuatan.. limpahkan aku dengan ketenangan, juga kurniakanlah aku ketabahan.. sesungguhnya jika ini adalah ujuan dariMU.. aku redha.. aku terima semua ini..

semoga aku berjaya untuk menghadapinya...cukup sabar untuk semua ini.. amin.

Buta+Pekak+Bisu=CINTA