Followers

Friday, 17 September 2010

Cerita orang da kawen..

Baru smpai umah ni.. tadi ptg.. p USJ.. p cari kamera.. n beli dah la kamera Jijol nak pakai n dengan beli skali la aku punya boxer. Hari tu kat Penang nak beli tapi tadop size la.. besau2 semuanya.. huhu..then masa nak balik tadi la.. abg razak call.. takdan nak angkat. Cal balik.. abg razak tanya.. ang dok mana ni.. abg Daniel da balik umah da ni.. mai la.. aku pn kata.. sat2 abg.. nt saya mai aa.. dalam, 20min saya smpai.. so aku pn pulun2, dalam 15min kot smpai la umah abg razak. Dok menyembang la ng depa 2 orang.. beraya ng abg Daniel.. ok la.. dia pn mtk maaf la kot ada melawak terlebih kurang ng aku.. aku pn sama la aku kat dia.. bkn tatau aku ni.. merepek ja.. ckp pn dok loyar buruk takut dia la terasa ati ng aku.. tapi Alhamdulillah.. ok ja,, ekeke..

Then, depa pn ckp nak p lepak minum kedai mamak.. call abg madi.. ajak p minum sana.. tapi aku balik dlu.. p amek abg madi ng solat maghrib.. then kul 8 camtu aa.. depa call.. tanya aku dok mana.. awat tak smpai ag.. berakar da depa dok tunggu.. ekeke.. then aku pn gerak la.. dalam kul 8 camtu gerak.. dalam 10 min la smpai sana.. sembang aa..

Buah mula.. baek punya depa dok buh aku.. smbg sal kawen.. depa dok sakat aku la.. nadzri.. ada awek la apa la.. aku kata mana dok ada..? depa kata.. beh tu yang dok kuaQ date hari tu p mana? Ng sapa? Aku ckp la.. mana ada abg.. kawan2 ja.. depa tak caya. Depa kata takpa la.. nt la.. kami tak jmpa takpa.. da jmpa siap ang.. kami p minang trus.. hahaha.. sangat taleh blah.. masing2 dok tunggu time ja jmpa aku.. nak amek gambaQ nak tunjuk kat mama ng ayah.. ni kes abg madi ng abg razak la ni.. p umah aku semalam,. P ata broadband jiah ng p amek charger PSP.. depa smbg pa tah ng ayah.. mesti dok ngadu sal aku dok rajin FB ni.. awek ramai.. duii.. hahaha.. smbg balik.. depa mmg sakat kaw2 aa.. konon nt nak tangkap aku la apa la..tapi overall depa galakkan la awai.. sebab kata depa.. makin lama makin naek harga.. aku kata la.. apa plak? Nt sya habaQ aa.. nak saya.. kawen cara islam la.. tadak hantaran2 mahai2 ni.. depa kata.. oii.. ang igt anak ayam ka? Hahahaha.. kena lagi.. depa cita la.. ada anak sedara abg razak.. 11,000 hantaran.. adik abg madi,8,000.. duii.. takut la aku dengaQ.. la ni arga mahai gle kot.. pastu abg Daniel kata.. kalo ada.. awai la.. thx la abg Daniel sebab sokong.. abg razak ng abg madi.. happy la kenai abg2 ni.. ;)

Beh tu aku kata da mahai sangat … depa kata.. tadak hal la Nadzri.. ang nak nanti.. ang cakap ja.. kami mai la .. tangkap ang.. bleh kawen pree. Hahaha.. aku cakap tamo la abg.. malu family.. depa kata.. mana ada.. bkn wat apa pn.. tangkap ja.. kami 3 ni cukup ja.. 3 orang saksi.. ;) aku kata.. tadak aihh. Saya ni abg, gepren pn tadak.. camna nak … depa kata.. ang kan kawan kat FB tu ramai.. ang pilih ja mana ang mau.. nt set la jmpa kat mana2.. nt kami mai tangkap.. wekkkss. Byk la .. :p tadak2.. suka ja ampa nak sakat aku kan.. :p sampai aku kata.. dah la abg. tukaQ cita.. tamo cita sal kawen.. abg razak kata.. laa.. cita sal kawen la besh.. aku kata.. tadop gepren.. ada gepren sedap aa cita sal kawen.. hehe.. toi la tu.. ada kalo.. n da cdia kan. Sonok.. excited la nak ubah status.. hahaha.. shuuuhh.. diam2.. nt depa tau.. trok aku kena lagi.. hahaha…

Then depa cita la.. sal depa da kawen ni.. camna depa ng orang umah depa.. lawak pn lawak jugak.. abg Daniel dia style berseloroh ja ng bini.. tak dak seyes2.. smpai dia ckp seyes pn da macam lawak ja..abg madi pn sama.. abg razak pn sama la.. suma ada cara masing2.. tapi yang leh aku belajaQ dari depa is.. kita kena menguasai orang umah kita.. jgn la kita dikuasai orang umah kita.. maksud kita la kena jadi ketua.. control depa. Jgn sebaliknya.. nt problem.. cam kisah abg daniel cita satu tu.. dia kenai satu orang tu.. laki dia marah anak.. last2 bini balik.. tau laki dia marah anak.. bini dia tengking laki dia. Senyap laki dia.. last2..rosak la anak dia.. sebab manjakan sangat anak dia.. tu la satu cerita..

Then satu cita lagi dari abg madi.. dia kata, dia test marah anak dia depan ibu bapa dia.. n tgk depa tu marah dia ka tak.. ada ka tak orang nak mrah dia sebab dia marah n tego anak dia..tapi mak ayah dia tak kata apa aa.. then dia cuba plak kat mak n bapa mertua dia.. pn sama la.. tadak orang masuk campur dia mengajo anak dia.. so dari situ pn depa suh aku amek tau.. jgn ada orang masuk campur kita mendidik anak, sebab kita ketua.. dan didikan anak2 datang dari kita.. so penting suma tu.. sebab ada masuk campur pihak ketiga akan sebabkan menda len nt.. cm contoh kisah abg Daniel tadi aa.. bila dok tego anak2.. mak marah kita balik.. leh wat anak2 ilang respect kat kita..

Lagi.. depa kata.. jgn biasakan isteri dan anak2 kosek wallet kita.. kosek enpom kita.. sebab menda tu personal.. nt macam2 kes jadi aa.. sebab ada orang tgk dalam tu.. kekadang sal kes receipt pn leh jadi kes.. so jgn aja la.. cam dalam kes aku kan.. msg bkn tatau.. ramai kawan kot.. sat dok rajin check.. leh kantoi.. wahahaha.. padahal tadak menda pn kalo nak diikutkan.. so.. bila terjadi.. tegur la.. cakap taleh wat macam tu.. jgn dok gatai kosek.. nak duit takpa.. bawa mai wallet kat kita.. n kita bagi duiit.. jgn dok buka sndiri.. pahamm??? mengambik dari kisah wallet ni kan.. jgn bagi la… n kita juga sebagai suami kena hormat depa jugak.. jgn la dok buka handbag isteri.. kita kena hormat depa jugak la.. ;)
Lagi cita sal ke family depa.. “pisang setandan ada la yang tak elok, yang busuk, yang kurang masak..”.. pastu kes cita depa isap rokok la.. paling sadis kes duit la.. camna duit skg ng dlu ni berbeza. Camna zaman abg Daniel dlu, bawak p sekolah sekupang ja.. zaman abg madi 5kupang.. ekeke. N zaman anak2 depa skg.. sehari ja da dekat rm10.. wowww.. byk beza kan.. hhe.. byk cita bila dok ng abg2 ni.. depa banyak cita.. banyak yang depa kongsi.. turunkan ilmu kat aku.. hehe.. yang mana baek aku amek.. jadikan pengajaran.. buat pedoman di masa depan.. ;)

Smbg3.. dan smpai 12:30.. baek ny smbang.. tu pn naseb la kak Ana call.. tanya ada mana.. ehhe.. balik la kami.. kalo tak tatau aa.. ekeke.. balik la.. tapi aku bawa abg madi p kota damansara sat.. p amek laptop dia kat umah abg mie.. then smpai umah pn da 1:30.. lega la.. selesai.. hehe..

Syukur Alhamdulillah aa.. ALLAH jmpakan aku ng abg2 aku ni.. depa banyak beri peringatan kat aku. Turunkan ilmu kat aku.. thx a lot.. hanya ALLAH ja leh balas jasa depa.. doa aku depa berbahagia ng family depa.. n berbahagia dunia akhirat.. Amin Yarabbal alamin..

17 Sep 2010
2:05 AM

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA