Followers

Friday, 5 November 2010

bergosip2 di tengah hari

hari ni bgn2 pagi solat subuh pastu smbg2 ng mama..
then mama grg bihun.. makan dulu..
pastu ajak mama p market..
mula tu nak bawa keta aku aa..
tapi ayah kata takpayah.. bw ja keta jiah..
sebab nt keta aku kua..
orang curik parking plak.. so aku ng mama pn bawa a keta jiah..
leh tahan aa.. suka3.. walaupn kejambuan melanda kan..
tapi aku rasa cam suka je.. hahaha.. :p
ha.. so smpai la aku ng mama kat market..
konon nak cari siput la.. tingin plak la nak makan siput...
pusing punya pusing punya pusing.. tadapat la..
siput tadak.. pastu beli ketam.. jadi tadapat siput dapat ketam..
mama wat masakan kegemaran aku ag.. alhamdulilah suka sgt..

masa nak balik umah tu.. tak terus balik..
tapi aku ajak singgah umah kak ina dlu..
nak tgk budak2 tu.. rindu plak ng depa..
smpai sana.. smbg2 ja la ng kak ina.. dia turun mai smbg ng aku n ng mama..
dia tjk dia beli set kusi kat garden tu..
gle byk brg ng arga yang gle murah..
sangat mengejutkan.. ehehe.. dasat3..

pastu.. masa nak balik tu..
dak2 berdua tu nak ikut.. kak ina tak kata apa aa..
dia bagi ja budak 2 orang tu ikut.. ;)
so kami pn bawa la budak ber2 tu..
masa mula2 tu lawak aa.. dina da tau la manja ng kami..
tu Aqil tu.. masa kami smpai dia lum bangun tdo ag..
pastu da bgn sombong takmau mai kat kami..
pastu mama kata.. jom balik..
elok2 dia dgQ ja terus terpa mai..
aku pn nak amek ati.. bagi dia men game kat ipong aku..
dia men aa..
mama ng kak ina kata.. depa punya mau la..
ada orang dok melayan.. mai kat dia.. kekadang tu malas nak melayan..
tmbah bila budak2 tu dok bebai.. dia lari nek atas ja.. mls nak layan..

kat umah.. dok smbg ng mama aa.. pastu tiba2 kak ana mai..
maka bermula la sesi bergosip2 di tengah hari raya. hahaha..
Kak ana mai.. Dok bersembang la ng dia n mama..
Dia tanya aku la cmna skg..
Topic tadi sal gepren, bopren, kezen2 saya..
Tu la.. Sorang2 aa..
Dimulakan ng kak nor, da btng.. Tng ensem. Keja lect.
Pastu wani.. Dia ni dari dlu.. Bopren ala2 mamu gitu.. Hehe
next is adik.. Kak ana kata gepren dia skg lawa.. Dia ni dr dlu ag gepren cntik2..
N jiah.. Mama kata da x bjiwang da skg.. Da stabil.. Bf dia ni x dsukai.. Sbb xd respek kat org.. Mai amek kat umah kn anak org.. Mai la salam2.. Mtk izin.. Baru gentleman kan?
Pastu cakap sal kak ina ny kawan.. Mama kata dok cari calon suami.. Dia tu suma da ada.. Keta,umah,
cuma jodoh berat cket..
Aku slumber ja ckp.. Ha xpa.. Kenaikan ja kat arie. mama kata.. Umo da lanjut la..
Aku tmbh ag.. Cntik dak? Kak ana kata.. Xcntik xmau ka?
Saja la aku melawak.. Xlawa xmau aa.. Nt x blik umh.. Hahaha..
Kak ana kata.. Ala abg kan rabun.. Bk la cemin mata.. Hahahaahaha gelak kami..
Cm lawak pn ada kan? Hehe..
Cuma berseloroh ja.. tapi dari sana nampak kn.. Da besaQ skg.. Ckp hal2 ni normal aa..
cuma pesanan kak ana sebelum balik, cari yang M A N T H O P2 cket arie..
yang da keja.. yang da ok la dia kata..
tapi masalahnyaa.....
ada ka?cam bermasalah ja aku rasa ng manusia2 lain spesis dari aku skg ni..
payah bebenor nak terjatuh2 hati jantung limpa pakreas usus2 kat depa ni..
aiiii~~

(saja ubah tajuk)
Tapi sonok la.. Tgk2 bdk2 kan..
Dina, aqil, eisya..oya lum tgk ag..
Aku rasa sonok sgt lyn depa..
Mama, ayah suka sgt ng bdk2..
Malah aku sndiri suka..
fikir2 balik kan.. ni anak orang..
camna la kalo tu cucu depa kan?
tettttt~~~ :p

2 comments:

Nadzli Azlan said...

aiyooo , apa pasai nama ana kuar disini ? huhuhu ! :p

fRaMe+LenSeS said...

hahaha.. nama pn gosip2 kan.. :p

Buta+Pekak+Bisu=CINTA