Followers

Monday, 23 May 2011

CERITA KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI

 Assalamualaikum, siap sudah cerita Nadh. 
Tajuk dia, "Si Pemalu berubah "


Ceritanya bermula macam ni.... 

JOE_EL merupakan seorang pemuda yang pemalu. Dia sangat pemalu, kerana sejak dari dia bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan WaN Mohd Salim lagi, dia dikenali kerana sifat pemalu tahap sergeant keroro nya itu. Malah CIK NAJIHAH, cikgu Bahasa Inggeris paling hot dan pemes dalam sejarah urut sama menegur dia atas sebab dia yang terlalu malu tu. 

JOE_EL, jangan lah malu sangat macam ni, Misz Ayu betul la kamu ni, pemalu sangat.. susah kalau kamu dah besar nanti dan nak masuk dalam dunia pekerjaan.

Bro Wacana iaitu pakcik kantin paling kacak di sekolah-sekolah seluruh Ulu Klang merupakan satu-satunya kawan JOE_EL sepanjang 5 tahun dia berada di Sekolah Menengah Kebangsaan WaN Mohd Salim. Kerana satu hari tu, ketika JOE_EL sedang makan tu, dia diganggu oleh geng sukasuki, yang terdiri dari Sunah Mohammad, ♥yaya budak suka embun♥, dan Eza Boom Boom. Mereka bertiga ni merupakan murid paling nakal dalam sekolah, tapi memandangkan depa ni pandai, jadi depa menjadi kesayangan kepada enchik pengetua chegu zubir

Kekejaman dan kenakalan mereka ni tidak berhenti di situ saja, mereka ni bukan sahaja akan sakat di sekolah, malah terbawa-bawa hingga JOE_EL pulang ke rumah, memandangkan perjalanan mereka pulang akan melalui empat stesen Komuter yang berturut iaitu stesen komuter Taman ida firdausi yang merupakan tempat tinggal JOE_EL, diikuti dengan tiga stesen berikutnya iaitu Stesen Komuter Jahn Abas, Stesen Komuter Jalan To'Wan, dan akhir skali Stesen Komuter Abdul Farique yang berdekatan tempat tinggal Sunah Mohammad, ♥yaya budak suka embun♥, dan Eza Boom Boom secara berturutan. 

Peel mereka bertiga ni lain, mereka akan sekat JOE_EL dari turun di stesen komuter Taman ida firdausi, malah akan mengheretnya hingga dia sampai Stesen Komuter Abdul Farique yang merupakan destinasi rumah Eza Boom Boom. Kemudian terpaksalah si JOE_EL ni patah balik untuk pulang kerumah nya. Walaupun JOE_EL cuba untuk lari dengan menaiki tren campur-campur, tapi geng sukasuki tetap mengikutnya dengan tidak menaiki Tren Pini Untuk Wanita yang disediakan pihak KTM.

Cerita nya bermula ketika hari ketiga JOE_EL dikenakan oleh geng sukasuki ni. Dek kerana tak tahan lagi dengan kenakalan mereka ni, akhirnya JOE_EL mendapat idea, Setelah 3 hari dia kantoi terlepas stesen ketapi dek kerana di asak dengan dasat sekali oleh geng sukasuki ni, hari ni dia mengambil keputusan drastic lagi dasat demi mengelakkan diri dia dari terlepas stesen pada hari ni.

“baeklah, aku tak kira la, depa nak kata apa kata la, janji hari ni aku tak terlepas stesen.” Monolog JOE_EL di dalam hatinya. Ketika ini, Tren Komuter ini sudahpn berada di stesen Tun Syazana Aziz. Iaitu kira-kira satu stesen lagi ke stesen komuter Taman ida firdausi, yang merupakan destinasinya. 

Sebaik sampai ke destinasi nya, dan dia mahu turun, geng sukasuki yang terdiri dari Sunah Mohammad, ♥yaya budak suka embun♥, dan Eza Boom Boom pun mula untuk menghimpitnya dan menghalang JOE_EL dari turun, dan Dengan berani matinya dia pun..

“prroooooooottttt”


“eeeeeeuuuuuuuu…. Uhuk3… busuknyaaaaa…. “ jerit Sunah Mohammad. Diikuti dengan ♥yaya budak suka embun♥, dan Eza Boom Boom yang turut berada di tempat kejadian, suara mereka disambut oleh penumpang lain iaitu lyana, eyrah omar, EIFA, cik dyLa, eqin, INA AZRINA, AinSyaz, KUCA, Wydaz (Wahida), miSssabrinaa, mary, Cik Cikki, Rin_Aff, PINKY MOMMA, oneniezuka, Shyella Anuar, Cik Nora, mesyhta ferdaus, khalila, cik emma, Eima Omar, Naz Shahniefa, Fizz Zoule, linda, ary ariasputera, fara, lasuhaila dan ramai lagi yang berada didalam tren itu. 

Oopss.. tumpang lalu, tumpang lalu.. “ kata JOE_EL

Dengan penuh slumber dia keluar dari tren sebaik sampai kat stesen komuter Taman ida firdausi

Sebelum dia keluar, dia sempat lagi berkata pada geng sukasuki yang masih menutup hidung kerana busuknya bau yang dilepaskan oleh JOE_EL sebentar tadi. 

baru korang tahu penangan Kotak Bulat ku ini (sambil tangan memegang perut dan bontot tanda suka). “

Dia memang tak ada rasa pape, sebab yang dia tahu.. hari ni dia puas, dapat balik awal tanpa ketinggalaan stesen ketapi lagi.. :P

Mula dari harii itu, geng sukasuki mulai takut untuk mendekatinya. Dan hari itu merupakan titik tolak kepada keberanian dan kurang malu nya JOE_EL dalam hidup.

Sekian. Maceh.

44 comments:

cikki's said...

terbaek la wok!!

Misz Ayu said...

wah..Misz Ayu pemalu ye =p hahha sweet.. =p..rajin awk wt cerita hehehe..ok gudluck yer dear ^^

Abdul Farique said...

Wahhh saya ada sekali dalam cerita ni .. terbaik terbaik terbaik terbaik :D

qucachahir said...

wow..entry yang panjang.. ;)
but nice n kreatif..
suke...hehe.. =)
tahniah..

Fizz Zoule said...

wau!menarik..hahahaha, best best.. :)

mad khaz said...

hehe, nice lah!

good job nadh.

kreatif tol setiap orang dalam segmen ni

jeles jeles

XD

pruuutt

kentut sikit leh? wakaka :P

PinKy MoMMa said...

datang sini tutup idong ehehehe ;)

fRaMe+LenSeS said...

Cikki :: maceh2.. :D

Misz Ayu :: hehe.. pemalu la kamu.. :D

Abdul Farique :: hehe.. maceh2. :D

Qucachahir :: maceh kamu.. tahniah jugak sebab da baca.. hehe

Fizz :: hehe. ya ka? maceh, :D

Madh :: (tutup idung). :P

fRaMe+LenSeS said...

Pink Mommy :: Nadh join sekali ni. :P

NoRa DaDiLLa said...

wahhh...saye pun ada... heheeh...
kreatif2...=))

Eza Boom Boom :) said...

kak nadh: sy dah bace..nice story..
btw, kalau x keberatan silalah bace karya sy yg kak nadh ajak hri tu..:)

http://cheksunnyboomboom.blogspot.com/2011/05/mo-nak-bagi-hadiah-hanya-buat-entry-aku.html

to'wan said...

Wah.. ada jalan nama to'wan.. ;)

Singgah baca cerita kreatif kat sini

Joe_eL said...

waaaaaaaa...aku watak utama la =) thanks!!!

♥yaya budak suka embun♥ said...

hahaha..kreatif la nadh...

tergelak sorang2 kami baca ni :P

k.h.a.l.i.l.a said...

hahaaa... baru sempat baca. klaka klaka ^_^

shahniefa said...

ehe. nice story. tersimpul senyum i baca. eik? tersimpul senyum? :)

iLa suHaiLa said...

Nadh memang bagus r..bnyak giler watak dlm tu..syabas Nadh!hehe

Ary ariasputera said...

terima kaseh,.. ntah.. tiba tiba jadik pemalu plak.. huhuhu.. da polo.. senang senang singgah blog ary lagi ye.. dengar lagu ary yang lain/..

Siti Suriani said...

busyukk nyaaa..haha

follow k..:)

OnE_nIeZuKa said...

terbaik....papepun thanks

Syazana Aziz said...

kreatif ! (^_^)

Sunah Mohammad said...

wowww! plot yang cukup menarik! (aahahaha~ gaya pengkritik tak? :p) sampai hati Joe tu kentut busuk!

Rin_Aff said...

kompem JOE_EL makan telor banyak...
eeeeeuuuuuuuu...busuknyeeee...uwek...

kreatifnye cter Nadh nii...

cik Ida said...

hahahhaa.. jadi taman la pulak.. suke..suka.. thanks nadh.. sayang ko ketat-ketat!

Lulu caldina said...

wah kreatifnya.. kredit buat awak... :)

Fariza Othman said...

kreatif ni...heheee

Cik Cempaka said...

haiiiii

salam perkenalan

erk..apsal bucuk nieh ??

cik najihah said...

waw..terbaek lah cerita ni..
banyk karakter,,
cikgu BI plak tu haiyak..hhih
thanks ya nadh :)

lyana ♥ said...

nice larhhh . :)

Asyieq-iN Rkey said...

waaa.....best2...thxn masukkn name..huhuhu...smlm lupe wat..layan citer korea...wakakak>.<

EimaruSi|ence™ said...

Haha...memang best gile.....!walaupon saya pelakon tembahan yang terbau kentok joe el tadi...

Miss Ran said...

hahaha

sengal je

fRaMe+LenSeS said...

Nora :: ye..kamu ada jugak.. :D

Eza :: ehh ya ka? sat nak p tgk.. :D

To'Wan :: a'ah la.. suka dak? hehe .:P

Joe_el :: sama2..

Yaya :: hihi.. nak join gelak la, leh dak? :P

khalila :: :D

shahniefa :: ehh.. tersmpul snyum? wahhhh.. :P

ila :: maceh Ila.. :D

Ary :: hihi.. pemalu ye? :p

Suriani :: hihi.. busyukk la. tutup idg kaih..

One_nie :: sama2 kamu..

Syazana :: ihi.. maceh kamu.. :D

SUnah :: ahahaha.. sapa suh nakal.. :P

Rin :: rasanya dia dah tu. :P

Cik Ida :: hihi.. thanks jugak. :D

Lulu :: kreadit buat awk jgk la sbb membaca.. hehe.. :D

Fariza :: hihihi.. maceh kamu.. :D

Cik Cempaka :: haii. salam kenai.. sal bucuk tu kena tanya joe_el. :P

Cik Najihah :: aii cekgu.. igt Nadh dak? :P

Lyana :: hihi.. maceh. :D

Asyieq-In :: hihi.. ya ka? tettt~~ cita apa tu? :P

Eimaru :: hiih.. shian awk.. ni joe el la ni. :P

Miss Ran :: hehe. :P

salwaismail said...

goodluck! :D

fRaMe+LenSeS said...

salwa :: maceh ya.. :)

EyRaH OmaR said...

hahaaa... baru sempat baca...memang TERBAEKKKKKKKKKKKKK :D

fRaMe+LenSeS said...

Eyrah :: hihi.. maceh kamu.. :D

tomatokering :) said...

hahah ! nakal !!! hihihii

fRaMe+LenSeS said...

Erika :: bkn alg. depa la. lalalalalalla~~ :P

saiazuan said...

hoho padat2

kiera'sakura said...

hihihi... pdan muka geng suka suki... :p

Nadya O'Conner said...

kreatifnya..:)
suka sangat..:)

fRaMe+LenSeS said...

Saiazuan :: apa y padat tu?

Kiera :: ahahahaha.. amek kat depa. :P

Nadya :: hihi.. maceh kamu. kamu kreatip jugak.. :D

Muhammad Ferdaus Zulkifli said...

fuhhh.not badlah crita..lagi besh tgk nama ditag:)())

Buta+Pekak+Bisu=CINTA