Followers

Tuesday, 14 June 2011

Photos : Animal Architecture.

Assalamualaikum.
Dan salam sejahtera buat bukan Muslim yang membaca.

Semalam Nadh ada baca kat dalam tb, dia gtau dekat Terengganu akan dibina Menara Berkembar 30 tingkat. Cam menarik ja kan? Terengganu pun akan ada mercu tanda selepas ini.

Tapi pagi ni, bukan la itu yang nak Nadh kongsikan, tapi nak kongsi kehebatan Binaan Makhluk ALLAH yang berkisarkan sumber-sumber sekeliling dia. 

1. Sarang Burung Penenun (The Weaver Bird) 


2. Sarang Semut


3. Sarang Beaver 


4. Sarang Lebah Madu

5. Sarang Anai-anai (Termites)


6. Katak Pohon

Note :: Itu binaan oleh haiwan tanpa akal yang ALLAH jadikan. Betapa hebatnya yang leh dapat tengok. Itu yang ALLAH beri kepada haiwan tanpa akal, betapa hebat kuasa DIA. Bayangkan plak kuasa ALLAH, dan betapa kerdilnya kita disisi ALLAH.. Moga kita mendapat keinsafan dan keindahan-keindahan ini buka hati kita untuk benar kembali ke jalan NYA.. :)

7 comments:

Sunah Mohammad said...

subhanallah!

Aku... aKu... akU... SaNg PencINTa said...

info best cenggini wa cari.. Allah maha berkuasa, pencipta seluruh alam..

Miss Ran said...

Subhanallah! tiru komen ats..

kiera'sakura said...

subhanallah hebatnye ciptaan Allah...

zuwaidah said...

masyaallah!

fRaMe+LenSeS said...

Sunah :: hebat ciptaan ALLAH kan?

Sang pencinta :: Nadh tengok pn da kagum sangat.. :)

Miss Ran :: tiru ya? bayaQ2.. :)

Kiera :: itulah.. :)

Zuwaidah :: cantik kan sarang2 ni? :)

bersama kak Es said...

SUBHANALLAH !!
kagumnya . semalam tak sempat jenguk. Nasib baik tak terlepas peluang. Jarang2 kak es jumpe ni.

Buta+Pekak+Bisu=CINTA