Followers

Sunday, 5 June 2011

Selamat tinggal sayang

Assalamualaikum.
Dan salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca.

Nadh baru sampai rumah ni.. Sesuatu yang tak baik berlaku, dan nampaknya hari ni ALLAH ingin menguji Nadh. Cerita dia, tadi masa Nadh sampai dekat trafic lite dekat dengan rumah Nadh tu Nadh dengar bunyi azan, jadi Nadh pn berat hati sangat nak berhenti dan solat Asar dekat Masjid. Niat dalam hati, solat dulu, lepas tu nanti balik la rumah pastu masak untuk makan. 

Jadi Nadh pun berhenti la, dah selesai ambil wuduk apa suma, Nadh tunggu iqaamat n solat. Selesai solat, dah bersalam apa suma, Nadh pun pergi dekat tempat Nadh tinggalkan beg Nadh. Tengok-tengok dah tak ada. Nak kata jauh tu takdak la sangat pun, masih satu saf dengan Nadh. Tak selang banyak pun sebab Nadh mula ingat nak letak depan, tapi fikir plak, tak manis dilihat plak kan, jadi Nadh letak la tak jauh dari tempat Nadh solat, iaitu dekat tiang satu saf dengan Nadh. 

Habis tu lepas solat, cari memang dah tak ada la. Nadh pusing, Pacik Imam pn tolong jugak, tapi memang tak ada. Sedih tu memang la agak sedih, tapi dah sampai peringkat speechless ni, memang tak boleh nak kata apa. Abang yang ada dekat masjid tu pesan, dah la, takyah nak marah ka apa, redha ja la. Nadh akui, Nadh tak rasa pape, cuma ralat ja, n sedikit sedih sebenarnya. 

Goodbye sayang, im gonna miss you, 
together with my Broadband, my pendrive, all my colourful pen, my button badge, and not forgotten my notes. T.T (and also those etc etc in my bag) 


Note :: Dunia ohh Dunia, dalam masjid sayangku, pun kau berani melangkah dan mencuri, dengan aku kau tak berhutang sangat, tapi JANJI ALLAH tu PASTI, kau tunggulah hari pembalasan nanti..

9 comments:

Syasya Acing Mitchy said...

laptop abg x hilang ke?

sabar ye abg nadh, tue ujian dari Maha Esa~

kelak org yg curi tue akn dpt balasan.

Muslimah Optimis said...

alhamdulillah yang hilang bukan lappy.. hanya barangan kecil walaupun ia sangat bermakna buat kamu sahabat.. Ia hanyalah satu ujian kecil sahaja.. kami inggat lappy hilang sekali tadi..kalo lappy hilang menangis jugaklah..

kezen kami penah mengalami macam yang amapa alami, siap tudung dia yg hilang.. masa tu depa satu family singgah kat masjid mana ntah nak solat, dia letak beg n tudung dia letak atas beg tangan dia, tapi mama dia kata ish bahaya, so mama dia pindahkan beg tapi tudung tinggal kat situ.. Allah nak tolong beg tu selamat tapi tudung tu lesap.. tudung pon orang nak amik..

satu g peristwa kehilangan barang di masjid, masa tu kami dengan kawan kami berenti solat kat masjid india, kami bawak stokin kami bok naik atas, yang kawan kami tinggai kat kasut, last2 stokin dia pon hilang.. sampai dia kata "stokin aku tu dah carik kot ada jugak orang nak amik ka".. hairan toi.. mujuq ada kedai berhampiran, pi la beli stokin baru kat dia.. manisnya, bila hilang barang kita akan dapat barang baru.. redha.. insyaAllah.. tabah ya sahabat

Miss Ran said...

nadh sedih pulak bg pihak

erm mnusia2

patut jgn pakai beg laptop

pakai beg bse

org takkn tahu dlm tu lappy

tabah oke

Sunah Mohammad said...

Allah... kesiannya Nadh... takpelah, Dia akan ganti dengan lebih baek... :)

Epola said...

ya Allah. sy tumpang bersimpati. iAllah ada hikmahnya. dan besar ganjarannya nnt. :)

Jom jom singgah :)
Epola ; Entri terbaru

Ini Kisah Tia said...

ujian untuk Nadh lah tu ..

Bila Ku Temu Bahagia (2)

nadzli azlan said...

adess !! sedih jugakkkk ! badge KBU is there rite ? T.T

fRaMe+LenSeS said...

Syasya :: alhamdulillah lappy slamat.. sebab abg tak bawa semalam.

AImaa :: itulah, ALLAH ada perancangan DIA buat kami ni.. kami sabar. n redha.. kami yakin ini cuma ujian kecik-kecik ja kat kami.. apa pn, maceh tau sokong kami.. :) tabah la ni.. :D

Miss Ran :: huu. ai nak wat camna, ai suka sgt beg tu mahh.. T.T kaler merah tu.. suka.. suka.. suka..tabah ni.. no werries. :) ai leh motivate orang, ai kena la motivate diri sendiri. :)

Sunah :: insyALLAH.. :) ALLAH akan bagi sesuatu, sebab DIA dah bagi pn, KESABARAN buat Nadh.. :) alhamdulillah.. syukur sangat.. :)

Epola :: maceh kamu.. amin2. :)

Tia :: yup. benar.. ujian buat Nadh ni. :)

Adik :: a'ah. badge KBU ada dalam tu. huu.. kena wat len la camni.. T.T

Opah Kentang said...

sabar k..tu semua dugaan tu

mungkin ade lebih baik menanti. :)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA