Followers

Monday, 26 March 2012

Dunia ditangan. Akhirat Di Hati

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Selamat malam isnin pada semua. Malam ni Nadh cam kurang rajin, tapi rasa nk kongsi sedikit info juga deangan readers. Leh kan? Semalam Nadh beli satu buku dan isi dia sangat berkesan untuk jadi perkongsian dengan readers. Tapi biarlah pelan-pelan ianya dikeluarkan.

Cuma malam ni Nadh suka nak share satu hadis yang sememangnya kuatkan lagi hujah Nadh yang kita ni sebenarnya sangat beruntung.

Dari Abu Sa'id al-Khudri bahawa ia mendengar Rasulullah SAW bersabda :
"iblis berkata pada Tuhannya : demi keperkasaanMu dan keagunganMu, aku akan selalu menyesatkan anak keturunan Adam selama roh masih berada dalam jasad mereka'.

ALLAH SWT menjawab :
'Demi keperkasaanKu dan keagunganKu, Aku akan selalu mengampuni mereka selagi mana mereka meminta keampunan dariKu.' (Riwayat Ahmad)

Apa yang mudah yang hendak disampaikan mudah. Mintalah keampunan ALLAH kerana Dia sememangnya bersedia mengampunkan. Tapi harus diingat wahai readers, hingga tiba masa nyawa sudah tiada lagi dijasad, tiadalah berguna lagi permintaan itu.

Ambillah peluang selagi mana diri masih bernafas. Ajal tidak kenal tua dan muda, tidak tertanggung walau sesaat pun. Kita lambat kita lah yang rugi.

Hidup itu pentas, dunia itulah layarnya. Kita pelakonnya, dan ALLAH pengarah besar. Anugerah akhir itulah syurga yang menyenangkan dan pengakhiran paling teruk itulah neraka yang sangat berat azabnya. Pilihlah nak jadi pelakon terbaik dengn mengikut script yang tersedia ( Islam seluruhnya, Al Quran rujukannya, dan amal makruf nahi mungkar ), atau pelakon paling buruk dengan berdepan penghinaan ALLAH disana nanti dengan melawannya.

Jadikan Dunia ditanganku, akhirat dihatiku. Ditangan itu bisa dilempar, tapi dihati akn selamanya disemadi dalam diri. ;)
Published with Blogger-droid v1.6.9

4 comments:

shiema sufian said...

nice entry. like like (:

kiera'sakura said...

Allah sgt sayangkan umatNya, cuma hambaNya jer yg kurang menyayangi Dia... hurm

Muhasabah diri

LoveBug said...

selagi sempat, perbaiki mana yg kosong.

Iffah Afeefah said...

Best tjuk ni
mndlm mknenye

Buta+Pekak+Bisu=CINTA