Followers

Tuesday, 16 October 2012

Journey of a groom to be - Part 12

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Kisah bantal gemok dan bantal penyet.

Apa yang saya nak kisahkan hari ni rasa saya agak kelakar jugalah bagi saya, dalam saya sedang asyik bersiap sedia nak setelkan hal majlis kan.

Masa saya beli tilam hari tu, saya ada dapat dua biji bantal baru. Jadinya bila dah bawa balik tu, kita pun, mencuba lah. Saya ni kekadang macam bebudak pun ada juga rasanya, bila dah dapat menda baru kan, mulalah, nak rasmi la apa lah, jadinya bila sampai rumah tu, kita pun cubalah. Padankan, masukan dalam sarung bantal yang saya belikan untuk jadi penyeri ruang tidur saya tu. Cuba punya cuba, tak padan , sebab bantal itu agak kecil saiznya. Saya kemudiannya, keluarkan bantal penyet saya. Sebaik ja dia keluar dari plastik, dia pun mulai menggemuk. Ohhh menakjubkan. *kagum seketika.

Tapi masih juga tak berapa cun sebab bantal penyet tu ada satu ja. Alkisahnya mula la ni, masa minggu lepas Mama cadangkan suruh cari juga bantal baru sebab nak padankan dengan bantal penyet tu. Jadinya, keluarlah dua anak beranak sampai satu tempat tu, ada orang buat sales bantal. Mula tu memang nak cari bantal penyet ja tau. Tapi tak pasal ja kena pengaruh beli bantal yang lain. Saya ni kan, tahu ja lah, guna bantal penyet tu kan tak selesa, dah terikut apa yang dia kata suh beli bantal tu. Mama plak, tak kata apa dah, sebab awalnya dia macam bantah juga, ya lah, bantal macam mahal sangat ja kan, tapi bila saya cakap, saya nak tidur, terus dia tak kisah. hihi. Dah la tu, beli la plak bantal penyet dua. Satu untuk macik nanti. *sila cakap saya sweet. Pastu ada lagi la cover dia lah apa lah. Doihh banyak benor nak dikisahkan ni.

Ha.. dipendekkan cerita, bila dah balik rumah tu, kita pun semangat waja lah cuba kat sarung bantal tu kan. Tengok tengok tau apa jadi? TAK MUAT. doihhh.. tekanan perasaan betul la. yang penyet tu sebab penyet dia tak berapa muat. dapat yang gemuk plak dia terlebih muat. Macam sarung nangka melekatnya tu. #pitam

dah bergelak anak beranak masa tu. "Maaa. yang penyet tak muat, mai yang gemuk plak macam terlebih sudaa". Mama pun gelak. Apalah nasib. Pastu terus kena berleter ng Mama sebab beli hat mahal. ahahahaha


Bila dah selesai mencuba tu kan, saya khabarkan la pada beberapa orang. Tau apa mereka komeng?

"Ooo kami sejak kawen tido berbantal lengan je..pelik pulak kamu sibuk cari bantal. Ahahahaha"

"Alaaaa bantal tu hiasan je...nnti dh pas akad nikah gna bantal satu ja... Yg lain tendang kebawah...kakakakakaka" 

Tu dua komen orang yang da kawen. ciscisciss.. pelik betul la saya. #HatiSuci.  

9 comments:

missina said...

ala tk faham la lawak tu,,;P

-gedek! said...

hati suci la sangat!

baahaha!

Iffah Afeefah said...

xpayah bantal2

stuju ngn komen2 dlm entry tu kah3

pure2 suci kununnn

kiera'sakura said...

Oo baru paham bab bantal penyet tue. dah terlupa pun kewujudan bantal tue hahhahaha... umah kita kan mama yang jahitkan bantal. kata mama bantal yang sedia ada tue kasi ke sape2 pkai time kenduri nt. bantal yang baru pakai la kome berdua ahahahahahaha :p

juicy X said...

HEHHH SEJAK KAWEN KAMI TAK KENAL APA ITU BANTAL? LALALALALA~

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

kahkah....

amboi depa.... sibuk nak cari bntal.. sudahnya berbantalkan lengan jer.. #ehh???

=P

Puan LiYzA ^^, said...

hee..tem bru2 kawen share je bantal~kdg2 lps ke bwh katil..cian bantal~tp tem pregnant bantal sgt2 penting..mmg kna ada byk..prepare ye cik kira~

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

hahaha...suka lawak tu.nak ulang lg, berbantal lengan tidurku lbh lena tau!ops bkn lengan sendiri la

Ruzzezanie said...

ok, aku bace dengan #hatisuci jugak la. cuba berhati suci.

berhati-hati nadh. sahabat aku tu tido saikar! hahahah

Buta+Pekak+Bisu=CINTA