Followers

Saturday, 20 July 2013

Perlu meneruskan tradisi

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Trringat apa yang mama cerita minggu lepas masa saya dan isteri di kampung. Mama dan Tokmak bercerita perihal suami masing masing.

Kata Mama, Ayah satu masa dahulu, waktu kami kecil, dialah yang mengasuh kami di malam hari. Dialah yang akan bangun tiap kali kami jaga dan mahu susu misalannya, dialah yang akan melayan kami.

Tokmak menambah, arwah Wan pun macam tu. pepagi bangun punya awal mencuci lampin anak. Dialah yang ngasuh anak anak kecil.

Kemudian saya kata pada Mama, alaaaa. Jangan la disebut dihadapan dia. Nanti dia tuntut.

Ummi plak, dok la senyum senyum kat saya. Nk jugak lettewwww.

Ohh ya. X lupa, Papa pun sama juga. Kata Ummi nya dulu tok akan simpan kuku di jari kelinking tu. habuan nak korek idung anak .

Ehe bersyukur datang dari kalangan Ayah Ayah solehah dalam keluarga saya ni. Mereka bakal saya jadikan semangat, jadikan pengajaran, teladan untuk sama sama buat yang trrbaik buat keluarga.

3 comments:

MR & MRS MAKMUM said...

hahahahah dok nmpk dh sapa nk kena buli nnati

Yan Ty said...

Alahai so sweet , be a great father soon yeah.

kiera'sakura said...

yeayyyyyyyyyyyyyyy hikhikhik :p

Buta+Pekak+Bisu=CINTA