Followers

Monday, 29 July 2013

kita dan sesuatu yang nak berakhir

Assalamualaikum. Dan selamat sejahtera pada yang membaca.

Kita di trimester akhir . (adehh terguna trimester plak, mentang mentang la Ummi selalu guna untuk kita berapa lama dia preggy).

Ehhe, di trimester akhir ni saya rasa pelik plak. Bukan pelik sebab tak pernah kena tapi rasa pelik tengok manusia yang begitu seronoknya nak beraya ni. Rasa sedih pun ada juga. bukan untuk depa la, tapi untuk diri sendiri ni ha, posa tak tara mana dah nak raya. ruginya rasa berlalunya bulan ni tanpa ada satu yang 'boom' nak upgrade diri jadi yang lebih baik.

tapi realitinya kan, memang betul kan? bukan hanya saya. tengok la kat luar tu.

"seronoknya nak raya. seronoknya nak raya. "

"cari baju raya. "

"ehh baju dah ada itu dah ada, nak kasut raya plak la. "

itu antara status yang kerap kali jumpa di akhir akhir ini.

rasa pelik dengan keseronokan umat manusia menunggu hari raya sedangkan bulan yang lebih baik dari seribu bulan ni .

kesian kan kita?

Sunday, 28 July 2013

Abi, Ummi, Baby n Pacific Rim

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

We were just finished watching our first movie. After 35 weeks of pregnancy and and 8 months plus of marriage, this is our first.

Ehhe. First experience with my wife going to cinemas. Before this we had plan a few but all cancelled due to many reasons.

Pacific Rim. Supposedly we watch Ummi's request ; Despicable Me, but to wait until 8 pm is just not worth it. Thus, we decided to watch this.

Let me just talked bout the movie. At first im hoping that this will be a superb one, but it is not. Slow and steady, not even a single 'strike' that we caught my interest.

The only thing i like is how the mind, neuron, memories connect the Ranger and the machine.

How memories, the connected mind actually 'kills' someone's future. Well if i were in his place also i would never forget the moment where my beloved were 'killed' beside me while i am connected to him, knw how afraid he is at the moment, his pain and finally just vanished .

Talked to Ummi, wondering if we were the one operating those machines. Me and you beside. Are we really are that 'connected'. I am able to see your memories, everything from the past, what you are thinking. And she start to say "haaa abi dah mula dah bayang bebukan".

It is something you knw? Two people connected, And those two will understand better of the other one. Learn bout their past, read what they were thinking. Something that create a bond between those two.

Do we have that? Me and ummi? I guess we have one, it is called LOVE. Ehhe. Eventhough we dont knw bout what happen in past, but we will wrote something together for the future. Make it something special, and live happily. And whatever come in between will be settled by us both, plus no matter what we benefited frm that 'challenge'.


Psst : If we were really doing that, operating the Jaegar, how does it be huh? #imagine #imagine

Saturday, 27 July 2013

Kisah baju melayu

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca.

Alkisahnya semalam saya berbaju melayu. Macam biasa la kan, Jumaat memang saya akan berbaju melayu. Bukan nak melaram, tapi alang alang ke masjid, mahu juga tampak kemas sedikit.

Lain plak minggu ni. Selalu orang macam tak berapa kisah sangat tapi semalam ramai pula yang tegur. Baju cantik lah, mahu kawen la. Sampai ada yang tahan saya pula nak tanya.

Hari ini yang tanya semalam tanya lagi.

Semalam you pakai baju apa?

Saya jawab baju melayu lah.

Dia tanya lagi, baju melayu apa?

Saya jawab tu baju melayu biasa ja.

Dia tanya lagi, takkan nama dia baju melayu biasa? Takkan tak ada nama lain. Macam baju cheongsam ka apa ka?

Saya jawab, ehhe saya tak ingat la. (sebenarnya ada idea nk jawab tapi takut salah).

Dia kata, lain kali mahu pakai apa kena tahu la nama apa, nanti cina macam saya tanya kan susah nak jawab.

Saya senyum. Kemudian jawab, nanti saya reconfirm. Lepas tu saya bagitahu balik ya?

Sambil jalan dan senyum lagi.

Adoihhh jadi tumpuan juga saya rupamya bpakaian camtu. Sampai dapat tarik minat orang nak tahu itu baju apa.

Thursday, 25 July 2013

Thank You. Thank You.

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Watching you sleep while listening to this.


And I want to thank you 
For giving me the best day of my life 
And, oh, just to be with you  
Is having the best day of my life




 THANK YOU.

Thanks Dear

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Looking at my beloved dear sleeping make me smile. Suddenly feels like want to cry.

how she had doing her best to gv me the best today.

Look at what she prepared to me today.


She's just coming back frm work. Arrived quite late. but still doing this. Tired but still want to cook this for me.

Thanks dear.

Thanks a lot.

Nobody can replace you.

nothing to gv, but a promises that i will do my best to make u smile, and if theres a reason why you cry is because i've 'touched' you with a very very best treatment, something that i rarely do for someone.

I LOVE YOU.

Kalah?

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Semalam kita kalah lagi. Saya tak kata apa. Saya senyum. Menjadi ya durian runtuh yang konon menjaga manusia sejagat kawasan tu.

Tapi dalam kekalahan tu saya teringat cerita seorang sahabat awal minggu ini.

Zaman Nabi Nuh dahulu, seribu tahun dia berdakwah, dan pengikut dia tak sampai seratus pun.

Kita ni, baru kalah yang ke 13, kalau kira 1000 tahun tu banyak kali lagi ni. Jangan putus asa. Teruskan usaha.

Saya senyum.

benar kan? nak jadi baik itu susah, nak buat jahat itu mudah.

renungkanlah. ;)

Wednesday, 24 July 2013

Impian masa depan.

Assalamualaikum. dan salam sejahtera pada yang membaca.

Semenjak bekerjaya ni, makin banyak dalam fikiran ini yang sedang dilaksanakan. terbaru ummi minta izin nak berniaga. saya kata boleh. kalau itu yang ummi mahu, saya usaha carikan modal dan saya akan assist kot mana yang saya mampu.

Sebenarnya bila dah ada keluarga ini, banyak yang perlu difikirkan, terlalu banyak bagi saya. Sampaikan hari tu Mama tanya saya, ini buku apa ni? (merujuk kepada buku insurans yang saya pinjam dari pakcik saya). Ya ini adalah salah satu lagi yang sedang diusahakan. Sebenarnya tak ada lah nak usaha sangat pun, cumanya, saya sedang berfikir bagaimana saya mampu memaksimakan apa yang saya ada, supaya mudah saya nak gunakan bila saya perlukan. Conthnya sekarang, saya adalah trader kan? jadinya tak mustahil kalau saya ada 'lesen' saya boleh jualkan pada kenalan traders yang ada bersama saya. Mudah kan?

kemudiannya, mengenai impian ummi, rasa gembira juga bila tahu dia sedang cuba untuk sesuatu. Saya tak nafikan, di masa hadapan, saya memang ada berfikir untuk buat sesuatu, mungkin berniaga, dan alhamdulillah, buah fikiran buah hati saya sangat menyenangkan hati saya. dia punya idea. best!. saya pasti usaha membantu dia. Even sekarang pun saya sedang usahakan bertanya kenalan kenalan apa yang mampu mereka berikan pada saya dalam usaha ummi dan saya.

dan sudah tentulah pendapatan saya dalam trading ini saya sedang cuba gandakan. Alhamdulillah, bulan lepas angka nya sudah hampir menemui 4 figure. Saya jangkakan, dan sedang usahakan, andai ALLAH izin sudah semestinya 5 angka dalam paling lewat setahun akan datang. Saya memang sedang usahakan.

Selalu saya pesan pada Ummi, kita takkan terikat dengan bank lagi. Ya saya tak mahu, sedang cari jalan lari dari bank. Si penipu besar dalam kewangan. sedih bila fikirkan bagaimana mereka merompak rakyat marhaen macam kami ni. tak cukup bank la. tu lagi besar dok ada tu. bagi sikit ambik tak hengat.

rasa anda tahu kot? lalalalallalalala~~



apa pun mendoakan yang terbaik buat kami, buat anda semua. Moga ALLAH redha pada tiap usaha kita. INGAT, titipkan impian membangun ummah dalam usaha anda, membangun IMAN tu juga jangan lupa, kelebihan itu sepatutnya jadi kekuatan, lebih lebih lebih lagi hebat pegangan kita, bukan melemah kita ya. Moga diberikan kekuatan, dijauhkan dari lupa kepadanya. Amin Yarabbal Alamin..

Tuesday, 23 July 2013

story bout one of the memorable moment in our life.

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca.



gambar ini kisah dua hari lepas. Ahad malam Isnin. dalam perjalanan kami pulang dari rumah mentua di Ipoh ke rumah saya di Penang.

story bout one of the memorable moment in our life.

Awal minggu lepas, isteri ada minta sesuatu dari saya. Katanya, kalau boleh sekali pun tak apa dalam Ramadhan ini, dia ingin sekali satu hari kami berdua berbuka bersama, ala ala dating di waktu berbuka berdua dan kami bersama berbuka di satu tempat.

Alhamdulillah, beberapa hari selepas itu ALLAH dah bukakan jalan untuk kami. saya dan dia, akhirnya dapat satu masa untuk kami berbuka berdua bersama sama.


saya juga ingin menunaikan impian si dia, tapi apakan daya, hanya ini yang mampu saya beri. berbuka berdua, dalam kereta, berlampukan cahaya lampu di hentian juga lampu kereta, tiada udara segar melainkan aircond yang terpasang dalam kereta. saya dan dia. berdua berbuka puasa.

manisnya difikirkan, satu bekas yang dikongsi berdua, dia dan saya, dengan satu pasang sudu dan garfu, makan bersuap kami berdua. terasa indahnya saat saat yang berlalu itu, walau tidak semewah makan di hotel, tak sehebat masakan berbagai di rumah, tapi itulah yang saya rasakan terlalu indah untuk dikenang.

mungkin ini tak lah sehebat apa yang dibayangkan, tapi ini aja yang mampu difikirkan at the moment. dan saya terlalu gembira untuk ini.

terima kasih awk.

terima kasih ALLAH.

Monday, 22 July 2013

hari isnin

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca ..

Hari isnin yang baru. hari penuh makna bagi yang mencari maknanya. hari yang penuh teka teki bagi yang berteka teki. Hari yang suram bagi yang tak ingin mencari sinarnya.

Begitulah hidup sehari hari kan? ada jatuh bangunnya kita ni. kekadang di puncak dan kekadang berada di dasar. namun apakan daya, bukan kita yang menentukan takdir yang bakal berlaku pada kita kan? macam juga saya, mengharap yang terbaik dalam apa yang sedang diusahakan, tapi makin lama makin rasa demotivated pula.

hari ni, awal awal saya dah khabarkan pada kesayangan, saya kata saya dah tak ada hati di sini. dan responnya saya pasti agak risau kerana saya sangat susah nak demotivated ni, tapi bila dah jadi maksudnya pasti situasi sangat sukar .

bagi saya agak teruk. mungkin kurangnya hari ini tak ada orang orang tu yang mengganggu, tapi tak juga, datang yang lain cuba menghiruk pikuk situasi yang saya rasa dah agak tak tenang kebelakangan ini. susahnya rasa menguruskan menda ni sejak kebelakangan ini.

saya akui saya ada juga salah dalam setengah hal, mungkin satu masa bila menyimpan sesuatu terlalu lama, tapi tak juga kekadang terpaksa ambil tindakan ini demi menutup sesetengah belah pihak.

macam tadi, ada orang suruh saya agresif dalam bertindak. tapi takut juga nak agresif sangat sebab yang bakal berurusan dengan saya ini, yang saya kenal, kurang dari segi tolak ansur ini, dan pemarah.

ohh saya sangat dah malas nak buat menda ni. saya perlukan ganti sesuatu yang mungkin kurang tekanan seperti ini.

Saturday, 20 July 2013

Perlu meneruskan tradisi

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Trringat apa yang mama cerita minggu lepas masa saya dan isteri di kampung. Mama dan Tokmak bercerita perihal suami masing masing.

Kata Mama, Ayah satu masa dahulu, waktu kami kecil, dialah yang mengasuh kami di malam hari. Dialah yang akan bangun tiap kali kami jaga dan mahu susu misalannya, dialah yang akan melayan kami.

Tokmak menambah, arwah Wan pun macam tu. pepagi bangun punya awal mencuci lampin anak. Dialah yang ngasuh anak anak kecil.

Kemudian saya kata pada Mama, alaaaa. Jangan la disebut dihadapan dia. Nanti dia tuntut.

Ummi plak, dok la senyum senyum kat saya. Nk jugak lettewwww.

Ohh ya. X lupa, Papa pun sama juga. Kata Ummi nya dulu tok akan simpan kuku di jari kelinking tu. habuan nak korek idung anak .

Ehe bersyukur datang dari kalangan Ayah Ayah solehah dalam keluarga saya ni. Mereka bakal saya jadikan semangat, jadikan pengajaran, teladan untuk sama sama buat yang trrbaik buat keluarga.

Friday, 19 July 2013

my new experience

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

its kampung time.

we were at her kampung. goin back fr the first time in this Ramadhan. yesterday i was about to cancel my leave due to my workload, but this morning, i decided to continue.

asked Mama bout her opinion also, she want me to come back here. actually its not that i dont want to come back here, just that i asked dear Ummi to go first, and i will come later after i finish my work. might be on tomorrow morning or late night today.

new experience, fast as a husband, as new 'menantu' in this family. well not bad.

Alhamdulillah. thanks ALLAH for giving me this. i will do my best to take care of this harmonies and make everyone happy. insyaALLAH.

Thursday, 18 July 2013

Obsession

Assalamualaikum. dan salam sejahtera pada yang membaca.

i've used to like this so much.

well, this is for you.

Well it's early in the morning
And my heart is feeling lonely
Just thinkin bout you baby
Got me twisted in the head
And I don't know how to take it
But it's driving me so crazy
I don't know if it's right
I'm tossing turning in my bed
It's 5 o'clock in the morning
And I still can't sleep
Thinkin bout your beauty it makes me weep...
I'm feeling hopeless in my home
I don't know what to do I think I'm in love
Baby...




Oh well , when we talk bout u. 

I AM OBSESSED. 

Obsessed with you, LOVE. 

Wednesday, 17 July 2013

Thanks dear friend

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

When i was so down with what happen today, someone send me this.


Thanks dear sahabat. May ALLAH bless you. Amin.

Curang

Assalamualaikum dan selamat sejahtera pada yang membaca.

terbaca satu status kejap tadi.

"sekali curang , banyak kali akan curang. "

betul ka macam tu? bercakap bab curang. saya pun rasa nak sekeh ja kepala manusia manusia yang pernah berlaku curang ni.

kenapa perlu curang? why oh why?

adakah kerana kurangnya perhatian buatkan diri berlaku curang? kononnya kerana ada orang ketiga yang 'menjaga' lebih dari pihak yang sepatutnya bertanggungjawab menjaga apa yang perlu dijaga tu?

apapun, saya nak sebut yang kekadang yang berlaku tu ada sebab musababnya, satu, bila nak menghukum, tanya diri, apa yang kita buat salah sampai ini yang terjadi kepada kita?

keduanya tanya diri lagi kenapa jadi macma ni, adakah kita yang sebabkan keadaan jadi macam ni.

dan ketiga, tanya diri lagi, adakah kita telah menjadi manusia yang tak bertanggungjawab sampai kita mengabaikan apa yang tak sepatutnya kita abaikan?

barulah bertanya pada si curang, kenapa jadi macam tu.

apa pun tetap ada salah kita dan salah dia. ya benar, pokok tak goyang kalau tak ada angin, pokok juga tak goyang kalau tak ada orang yang mengoyangnya.

dalam perhubungan, bukankah sepatutnya ada sesi 'perkongsian' dia mana keduanya jika ada salah faham atau yang tak kena, di luahkan supaya ianya dapat diselesaikan.

bagi saya mudah, IMAN. bila ada IMAN, akan ada ALLAH. ada ALLAH, walau sekelumit dosa pun kita takut nak buat. mudah bukan?

ingat lagu Raihan?
"Iman adalah mutiara, didalam hati manusia, yang meyakini ALLAH, Maha Esa, Maha Kuasa. Tanpamu Iman bagaimanalah, menjadi hamba ALLAH yang bertakwa, "

"ia tak dapat di warisi, ia tiada di tepian pantai."

betul bukan? Iman dalam hati, tak ada tepi pantai. :)

Jaga Iman, sebab bila ada Iman. pasti dunia indah seindah indahnya.

Percayalah..

oh work

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Life is getting harder and harder for me. Projects fr me now is finding the word worst when it were near to the end. All 3 parts were having a different problem. from dimensions to the cosmetic problem.

Yesterday, got complaint from customer not just that, they even treaten me that if we were already overload, they are willing to find a new supplier to do the job. and seriously this demotivated me.

its not that we were not trying to solve the problem, but, when u talked bout rectifying the mould, its not easy to settle things in a second. you need time to rectify it.

and know what, this pressure is starting to make me boring n feels like want to ignore it.

ohh work. please be nice to me.

ohh sweet lah sangat..

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca.

Semalam macam hari baru buat saya. Entah dari mana hadir satu lagu, lagu yang dah lama juga, entah bagaimana boleh keluar lagu tu dalam fikiran saya pun tak tahu. Lantas saya jadikan lagu itu sebagai pemangkin semangat saya buat seketika.

Pemangkin semangat utama sudah semestinya buat si dia , dia dan dia dia dia tu. Bagi seorang anak semestinya si dia itu Mama dan Ayah termasuk lah sekali Mama dan Papa. Untuk seorang abang, semestinya dia dan dia tu adik adik saya, untuk seorang adik, semestinya untuk kakak kakak dan abang saya dan bagi seorang isteri, semestinya dia itu isteri yang tercinta.

Perlahan lahan saya terbayang siapa saya pada masa masa dahulu.

nak bersweet sweet aja kononnya masa tu. Konon manusia paling manis dalam dunia lah untuk seorang manusia tu pada satu satu masa tu. Well saya tak nafikan ini tahu, ada orang pernah menangis sebab katanya "sweet sangat" lah konon masa tu. ohh ya dan orang ini bukan manusia tu, tapi manusia lain bergelar kawan kepada kawan.

sampai la ke hari ini, baru terfikir, ohh man, itu lah antara menda paling bodoh saya rasa saya dah commit sepanjang saya hidup.

tahu kenapa? ive giving what i shouldnt give to someone who are not mine, someone who finally pick someone else n i dont knw whether they live happily ever after or not, but what i regret is , i am actually using few of my "sweet sweet kungfu for someone who does not deserve it"

n now, need to think of something more special for that someone.

ohh dear.


Pesan saya pada yang belum halal, "keep it for the best for you, your wife or hubby."

For You.

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca ..

ohh ya, entry ini khas buat Ummi.

dah lama juga saya tak hadiahkan sesuatu buat dia semenjak saya sibuk ni. Pagi ni saya hadiahkan ini buat dia.

hopefully u'll like it dear.



Dengarlah bisikan angin bayu
Dengarklah bisikan ooo hatiku
Bagaikan sebuah melodi cinta murni
Semua adalah untukmu
Walaupun dalam lautku selami
Walaupun tinggi gunungku daki
Ku rela tempuhi rintangan yang ada
Semua demi cinta suci

( korus )
Tanpa dirimu hidup tak bererti
Tahukah kau cintaku murni
Jangan kau pergi
Dirimu tiada ganti
Harapan yang ada
Tersemat di jiwa
Semoga kau sentiasa di sisi

Usah kau ragui keikhlasanku
Usah kau ragui oh hasratku
Kuserah seluruh jiwa dan cintaku
Semua adalah untukmu

( korus )
Tanpa dirimu hidup tak bererti
Tahukah kau cintaku murni
Jangan kau pergi
Dirimu tiada ganti
Akan ku berjanji oh aku berjanji
Semua adalah untukmu

Tanpa dirimu hidup tak bererti
Tahukah engkau cintaku suci dan murni
Jangan kau pergi
Dirimu tiada ganti
Akan ku berjanji oh aku berjanji
Segala harapan tersemat di jiwa
Semoga kau sentiasa di sisi

Tuesday, 16 July 2013

Ummi Abi dan Baby

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca.

Pagi tadi lepas ummi kejut, suruh hantarkan dia pergi kerja. saya pun iktkan aja. Macam biasa la kan. pepagi kalau ummi kerja memang kena hantar ummi ke kereta sebelum dia ke tempat kerja.

Masa masukkan barang dalam kereta tu, si kecil anak mengasuh mama sampai. saya biarkan aja dia dalam kereta dia tunggu ibu dia keluarkan dia, sambil tu saya hidupkan enjin kereta ummi.

Selepas tu perlahan lahan saya ambil dia dari ibu dia tu. Senyum sampai ke telinga si kecil tu. dan tatahan tu lepas duk atas dukung saya tak peduli dah kat ibu dia. ibu dia lambai nak pergi kerja pun dia buat tak tahu. dah tu tak reti duduk diam atas dukung plak tu. hai lahh si kecil ni..

sebaik ibu dia bergerak, saya terus ke kereta. tengok tengok Ummi dah sedia nak keluar. saya biarkan dia bersiap, pakai stokin dan kasut tu, sambil saya bawa si kecil ni duduk kat kerusi pemandu, bagi dia main dekat stereng tu.

Kemudian Ummi pun keluar. Macam biasa, sebelum pergi kerja, kami mesti akan cipika cipiki dlu. masa tu la si kecil ni saya tengok terpegun gamaknya tengok apa kami buat, lepas tu dia tengok ja dekat kami. Selesai kami bercipiki cipika, Ummi cium cium plak pipi dia. terus jerit. seronok lettewww.. nak jugak gamaknya. hihihi.

Mengenang apa yang berlaku tadi buat saya terfikir, begini agaknya kami satu hari nanti kan? bila ummi pergi kerja, atau abi pergi kerja, salah seorang menghantar dan mendukung baby, cipika cipiki sebelum pergi kerja. 

senyum saya dengan situasi tadi. Ummi Abi dan Baby. :)

Demi Cinta

Assalamualaikum . dan salam sejahtera pada yang membaca.

kekadang saya rasakan, saya dah lama tak ada kisah kisah dikongsikan dalam ini. mungkin salah satu sebabnya kerana 'kebahagiaan' yang ada.

saya tak nafikan, kekadang kisah kisah yang saya kongsikan sebelum ini, sedikit sebanyak ada 'saya' di dalamnya, mungkin kerana itu kekadang apa yang saya sendiri coretkan itu merengkam jiwa sendiri ketika mencoretkannya.

tapi hari ini, segalanya berubah, cahaya yang hadir itu menceriakan segalanya.

buat saya merindu pula karya sendiri yang dibuat sebagai hadiah pada diri.

mungkin saya perlu ubah dia jadi kisah kebahagiaan kami kan?

dari terjelepuk jatuh hingga ke atas menggapai awan. :)

ALLAH ALLAH ALLAH... Semua nya dari Mu.

Baby pun akan rindukan abi kan?

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Baru sudah menghantar ummi dan dalam perjalanan ke tempat kerja. Sedihnya mengenangkan pulang saya nanti tak ada lagi bebear saya kat sebelah. Tapi apakan daya. Sobsss

Semestinya rasa kurang bila tiada kesayangan disebelah kan. Tapi itu hakikat yang kena ditempuh kami bersua, ujian rumah tangga kami berdua. Atas sebab itu saya cuba terbaik utk setiap kali dia bersama cuba untuk gembirakan hati dia tu. dan dia jangan cakap, terlalu menghiburkan saya.

Sedang dia pejamkan mata, saya rapatkan diri kepadanya, lantas tangan memegang erat perutnya, konon mencuba untuk berkomunikasi dengan anak didalam kandungan.

Tangan diusap sambil hati berbisik. Dan amazingly dia respon. Ummi terus tegur, anak abang dah bangun. Dan saya , senyum. Kerana memang tepat pada tempat saya sentuh itulah berlaku respon itu.

Baby pun akan rindukan abi kan?

Monday, 15 July 2013

Happy Birthday Dear Sis

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.


Ingin mengucapkan selamat hari lahir kepada adinda yang tercinta pada hari ulang tahunnya hari ni.

Semoga panjang umur, murah rezeki n sukses di dunia dan diakhirat.

Moga di permudahkan segala urusan, di berkati , dirahmati dan sentiasa dalam rahmat ALLAH.

Jadilah anak solehah dear, kerana itu sahajalah harta yang tak akan putus putus memberi manfaat pada Mama dan Ayah selagi mereka ada dan insyALLAH berkekalan sampai lah ke bila bila.

jaga diri bebaik. Abg n Akak Love U.


Pendapatan baru saya

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Ummi dah lena tu. di ajaknya saya tidur sama, tapi saya masih belum mahu melelapkan mata ni. Ada menda yang nak diselesaikan juga. salah satunya, selalu selepas sahaja waktu kerja adalah waktu untuk saya berniaga. dari jam 7-8 sampai 12 tengah malam, waktu berniaga. waktu itu sahaja yang saya ada untuk saya bekerja selepas pulang dari tugasan harian saya, demi menambah pendapatan keluarga.

Bukan mudah berada dalam kedudukan sekarang. saya kekadang gayat juga, tapi alhamdulillah, ALLAH senantiasa memudahkan perjalanan hidup kami sekeluarga. Betul saya cakap, gaji yang saya dapat tu cukup untuk kami semua, lepas untuk saya tanggung family saya ini. walau tak sehebat pendapatan orang lain, tapi alhamdulillah semuanya bebaik sahaja untuk kami.

Ohh ya bercakap soal berniaga ni, ssaya ingin sangat berada bersama sahabat sahabat yang hebat berniaga ini, ingin sekali belajar, apa tips tips dan pengalaman mereka sewaktu berurusan tu, tapi sayangnya saya ni kekadang ada juga penyakit M dalam diri, lantas saya cari perniagaan yang sesuai dengan diri yang lebih memilih meringkuk dalam bilik selepas waktu bekerja.

Alhamdulilllah ALLAh pertemukan dengannya. Harapan saya, moga walau tak banyak, ia dapat juga meringankan bebanan kami sekeluarga. Dan dalam pada tu ada jugalah niat moga satu hari nanti mampu berdiri sama tinggi , duduk sama rendah dengan sifu sifu tanah air. Tapi tak macam sifu pun tak apa, janji masyuk.

Saya doa sangat. amin.

Ohh dunia Ohh Cinta

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Kemarin saya tonton cita kat tv. Macam biasa lah kan, cerita korea lagi.

Dalam cerita tu dikisahkan seorang yang ditinggalkan suami untuk perempuan yang suami dia suka. tapi dia sekarang sudah berjumpa juga dengan cinta yang diharapkan dapat menjaga dirinya. Lantas diambil keputusan untuk tegar dalam ujian yang menimpa dan kekal dalam perasaan untuk bersama hero yang telah membahagiakannya.

namun akhirnya, lelaki itu minta untuk berpisah kerana dia sudah di tekan tekan oleh perempuan jahat yang satu masa dahulu merampas suami si perempuan itu.

saya tertanya tanya, wujud kah pengorbanan itu? meninggalkan yang di sayang hanya untuk mengelakkan bala lebih besar berlaku pada yang tersayang? sedangkan si dia terlalu menginginkan kita untuk sentiasa ada, dan hanya kitalah kekuatan yang dia ada buat masa ini?

ehhe.. itu cuma permulaan kisah sahaja. di mana kita memikirkan adakah kita sanggup meninggalkan cinta hanya kerana inginkan dia berbahagia.

tapi..

dalam kehidupan akhir yang bakal kita tinggal selamanya nanti tu. bagaimana?

sebagaimana kita tinggalkan kerana kebahagiaan dia, adakah kita berani meninggalkan kebahagiaan dunia hanya untuk kehidupan selamanya kita nanti? kita tinggalkan dosa dosa yang kita biasa buat sekarang, tinggalkan sifat sifat buruk kita hanya untuk ALLAH Yang Berkuasa?

kenapa kita tak sanggup.? ada sesiapa nak jawabkan? :)

Sunday, 14 July 2013

Ramadhan #5

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Mood kelaut petang ini. kesnya terpaksa berjauhan dengan buah hati saya sekali lagi. tapi kali ini lain benar rasanya. diikutkan sudah 8 bulan kami bersama. 8 bulan lebih penuh dengan kenangan baru yang ingin dicoretkan dalam sejarah hidup masing masing.

Tapi kali ini lain, saya dan dia berjauhan tika bulan penuh keberkatan ini. sebak nya rasa bila kenangkan waktu berbuka tanpa ada dia disisi. saya rindukan kemanjaan tuan permaisuri hati saya tu. Mana tidaknya, tiap kali selesai makan, dia akan sandarkan kepalanya di bahu saya dan berkata;
"kenyangnya abii.."

padahal tak adalah makan banyak sangat,.

lagi saya rindukan tiap waktu kami yang diisi bersama. tiap 5 yang kami habiskan dengan berjemaah. dan tarawikh yang saya lakukan bersamanya.

Katanya semalam,
"selalu kalau travel pun, nak bertarawikh ada abi, bersemangatlah sikit.."

oh dear, im missing u sooo much.

pray to ALLAH, that He'll grant our prayers and let us live together soon.

Love u Ummi..

Salam Ramadhan

Assalamualaikum. dan salam sejahtera saya ucapkan.

salam ramadhan buat para readers. sekian lama menyepi. teriingin benar nak kembali, namun apakan daya, kekangan masa dan tugasan lain lain mengehadkan peluang diri untuk masih berada di arena blogging. Walau dalam hati semangat menebal, tapi apakan daya, segalanya tidak semudah dahulu, menjadi seorang yang sangat aktif dengan perkongsian perkongsian yang dirasakan bermanfaat buat semua.

alhamdulillah. hari ini, 14 Julai 2013, saya telah selamat menghidupkan kembali belog sendiri yang semakin hari dilihat semakin berhabuk ini. tak dinafikan, kekadang timbul rasa untuk berhenti tapi apakan daya, tebal lagi semangat untuk meneruskan, serius, saya sangat rindukan berada di hadapan lappy saban hari dan menaip apa yang terlintas difikiran, apa yang lalu di hadapan, apa yang di dengar , apa yang dirasakan patut dimasukkan ke dalam ini.

Apapun doakan saya ya? saya ingin berusaha.

Buta+Pekak+Bisu=CINTA