Followers

Wednesday, 21 May 2014

Tak ingat orang - Part II

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Ada terbaca kan enty saya semalam pasai tak ingat orang tu? Hari ni saya panjangkan apa yang saya dengar hari ni dari isteri mengenai orang rumah sebelah tu.

Kata isteri hari ni kontraktor yang datang buat rumah dia yang rosak tu cerita dia ada tegur jiran sombong yang rosakkan rumah isteri tu.

Tahu apa dia kata?
Dia dah buat rumah tu ratus ribu tau. bunyinya dia seakan tak mahu mengaku apa salah yang dia dah buat tu. terus saya naik marah tadi. memang la dia ada ratus ribu nak buat rumah dia, tapi dia tahu kah orang sebelah sebelah bukan manusia yang patut tanggung 100 ribu dia buat rumah tu. paam maksud saya kan? ratus ribu tu rumah kau. tak patut la kau keluarkan duit jiran kau ribu ribu semata mata sebab nak betulkan menda yang kau dah rosakkan. dah menda yang dirosakkan tu plak sebab kau yang merosakkan.

Kemudian tahu apa lagi dia kata?
jiran saya tak bunyi apa pun, yang awak nak sibuk kenapa? awak siapa?
Terus kontraktor tu cakap, saya diamanahkan oleh tuan rumah menjaga rumah ini. dari dahulu lagi. dan lagi,walaupun mereka perempuan, tak bererti awak boleh suka hati nak buat macam tu dekat mereka.

Tup tup akhirnya diberitahu tukang buat rumah dia tu tak pandai buat bumbung. dah kena cari tukang lain nak betulkan rumah dia yang masuk air jugak.

terus saya cakap, bagus! ALLAH bayaQ cash. !


No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA