Followers

Monday, 14 July 2014

05:47AM

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

5:47AM

Selamat pgi readers. Isnin sudah sampai. Bangun 430 untuk sahur. Bersiap dan sekarang da ada atas bus. 

Macam biasa minggu ni. Cuma lain sedikit sebab mengasuh anak dalam bulan Ramadhan. Selalunya kan bulan biasa saya akan keluar tengah hari dan bawa ummi makan. Petang nya pula jemput ummi macam biasa. 

Hari ni tengah hari bawa anak dan ummi pergi servis kereta. Kedai biasa. Tapi hari ni ambil masa sikit sebab dia tengah buat menda. Masa di kedai. Manja kami tu tahu aja lah. Taknak duduk diam. Ada ja yang dia nak buat. Sampai majuk ummi dia. Apa saya sentuh akan jadi menda yang dia juga nak sentuh. Sibuk ja kata umminya. Sebab tak peduli dah dekat ummi. Hihi sabar ya ummi. Sehari dua ja anak tu dekat abi, dia nak manja la tu. 

Bila pulang dari kedai. Dia dah lena. Atas riba ummi. Hadoih kang nak ata ummi mesti dia jaga. Memang pun. Nangis kuat sebab kena letak. Orang tu dah la baru nak tidur. Tak boleh jadi. Saya angkat dia letak atas riba. Dia peluk saya, diam sampai ke rumah. 

Kat rumah dia masih mengantuk. Tapi ambil masa nak tidurkan dia. Elok jam tiga lebih kurang dia pun tidur. Alhamdulillah. Tapi kesian. Jam empat saya dah terpaksa angkat dia. Ummi balik awal la bulan puasa ni sayang. Dahdia mengamuk masa saya angkat. Ya lah. Tidur tengah sedap saya angkat. Tapi tak lama sebab saya angkat dia letak kat riba diam lah dia sampai kat opis ummi dan saya pass kan dia kat ummi. 

Kalau duduk macam ni nangis lagi tak tahu lah. Hihi

Yang istimewa minggu ni adalah kami Ada majlis berbuka puasa bersama bebudak KBU selepas lama tak ada pape event. Walau tak ramai tapi alhamdulillah. Jadilah. Ada sesuatu dari tak ada langsung kan. 


Bezanya dengan dahulu kala. Datang masa zaman single. Ke separa single, lepas tu berdua. Tahun ni dah bertiga. Alhamdulillah. Melalui banyak fasa dalam group ni. Moga moga macam dalam vlog saya dahulu tu la. Moga moga ikatan ni kekal, sampai bila bila. Amin.

2 comments:

uncle gedek said...

uncle pening jaga budak kecik... hehe

Nurzakiah Hanum said...

happy

Buta+Pekak+Bisu=CINTA