Followers

Tuesday, 16 December 2014

The Princess @ Lued Kattiya

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Tengah melayan lagu sambil menyusun file dalam lappy ni ha malam ni. Maam besar dengan budak kecik tu dah lena dah. Tadi masa sembang telefon si kecil tu sebut seperkataan, lepas tu kata Ummi dah lena. Gamaknya nak ikt Ummi dia tu, pantang dengar suara memalam camni, tobat lena entah ke mana lepas tu. Macam suara saya ni ubat lena plak rasa. kakaka. tak apalah, janji lena.

Sambil sambil dok melayan lagu ni, entah cam mana entah boleh plak p cari lagu lagu lama ni. Teringat OST satu drama ni, lama dah cerita ni, zaman saya sekolah dulu ni. Ingat dah lebih 10 tahun kot cerita ni.The Princess @ Lued Kattiya. Bayangkan la tak silap saya masa tu cerita ni tayang kat tv2 jam 1:30PM tak silap saya, dah tak p mana, dok menunggu ja cerita tu kat depan TV. Pastu kalut nak pergi kelas fardhu ain petang ni. kikikiki..



Ni sedikit Sinopsis cerita ni:

Apabila King of Yasortorn diangkat, satu satu anak dia, Princess Darakumari tu terpaksa rela melupakan kehidupan dia yang dulu tu sebab dia kena jadi orang number 3 dalam negara tu, dah tak boleh lagi nak hidup macam dahulu kala. Tapi sebab ni juga la satu hari dia berjumpa secara tak sengaja dengan Anothai, anak seorang General yang dah bersara.Keduanya jadi kawan yang baik
dan dari sanalah bermula bibit bibit chenta antara keduanya.

Walaubagaimanapun, Anothai tak tahu pun yang Dara ni sebenarnya adalah anak Raja negara dia tu. Yang dia tahu Dara ni macam orang orang biasa ja dalam istana tu. Namun setelah dia jadi seorang pegawai tentera, baru dia tahu yang rupanya Dara ni seorang puteri, orang ketiga dalam negara yang dijunjungnya. Ini sangat menyedihkan baginya sebab bagi dia, tak mungkin dia dapat bersama Dara kerana dia percaya tak mungkin orang macam dia, layak bercinta dengan keturunan diraja. Namun, demi kasih dan sayang, dia, dia bersumpah, yang walau apa juga jadi, dia akan setia, malah sanggup menggadaikan nyawa, untuk mempertahankan Dara, dan melihat dia sebagai Permaisuri Yasothorn.

Dari sana bermula la kisah dia. aduu.. sambil menaip sambil dengar OSTdia. fefeeling plak kita.. kikikikiki 

Haa.. ni dah dok cari dah teringat tu, tribute la konon konon kan, dah p donlod OST dia. bleh juga melayan bosan bosan kat opis tu kan.

To readers, sapa pernah tengok cerita ni? kot kot la ada simpan donlod ka, dvd terbeli ka, habaQ mai ya? kot kot la bermurah hati nak pinjamkan ka kan...~~ eheheh



1 comment:

Kira Sakura said...

paling fevret masa syg sekolah jugak dulu. ihihihihi. siap berangan jadi puteri raja lagi tewwwwwwww mihmihmih

Buta+Pekak+Bisu=CINTA