Followers

Thursday, 19 March 2015

Challenge

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

Saya baru pulang. Malam ini korbankan kelas Mandarin untuk sharing business takaful. Habis dari sharing masa dekat kedai tu, UM tu tanya saya. Lepas tu leader saya khabarkan yang saya bakal terus mula dengan fulltime. Dari cara diperhati saya nampak macam dia tak berapa gembira. 

Tiba tiba dia kata, "nak buat business kurang kurang kena ada dalam tangan setahun ke dua tahun duit untuk survive" 

Saya menung sekejap tadi. Adakah ini sebagai satu peringatan buat saya yang memang macam gamble melompat ke dimensi ni? Senyap dan cuma menggangguk. Terus saya set ini sebagai satu cabaran, kalau hati kata boleh, mesti boleh. Saya akan buktikan. Satu tahun dari sekarang. People will recognize me as 'somebody'. 

Ehehe. Sahaja ja buat panas. Dia ada juga sebut tadi, boleh dapat kalau betul betul fokus buat betul betul. Tak mustahil. Tapi yang pasti dia dah beritahu tadi, setahun ke dua tahun memang all out masa dia sebab nak bina based yang kuat. 

Sekali lagi saya yakin hati kata Ya dan saya mesti boleh buat.

Lagi ditambah nya, ada satu kereta mewah yang dia jumpa di masjid tuap kali masuk waktu solat. Siapakah orang itu? Businessman. Ya dia makin kaya. Kenapa? ALLAH dah janji, kita cari akhirat, PERCUMA ja kita dapat sekali dunia. 

Yakin yakin! Saya pasti boleh! 

3 comments:

Miss Sasu said...

jenjalan sini..

yeaa. ! anda pasti boleh

Nurzakiah Hanum said...

inshaallah

Kira Sakura said...

moga dipermudah dan murah rezeki abi uwais :)

insyaAllah bila kita nak ke arah Dia dengan lebih rapat mesti Dia pulak berlari datang dekat kita kan ;)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA