Followers

Tuesday, 2 June 2015

ADAKAH PELARIAN ITU AKU?

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.



Terbaca situasi dalam gambar yang disertakan ni buat hati rasa sakit, satu anda juga tahu la kan, yang dideclare ada berbillion tu, tapi sayang, ia bukan untuk yang memerlukan, entah apa alasan nak diberikan sebelum ianya dapat menemui insan memerlukan, dan itupun penuh suka duka, disepak terajang dengan birokrasi, yang menghadapi ibarat meminta bagaikan pengemis untuk hak yang telahpun tersedia buat yang memerlukan.


Kedua mengenai kesediaan kita dalam menghadapi situasi kecemasan seperti ini. Adakah kita sudah bersedia untuk menghadapinya? Atau lebihnya kepada berserah kepada takdir Ilahi yang mana sudah pasti bukan dalam tangan kita tapi dalam kawalan Yang Maha Kuasa. Sedangkan 2 perkataan awalan sebelum bertawakal adalah berusaha dan berdoa.


Tetapi, jika sudah bersedia, andai tidak banyak, pasti sedikit sebanyak melegakan diri yang menghadapinya. Benar kata orang, "cakap mudah la, yang kena ni, apa hampa tahu".
Sebab tu hari ini kami bersungguh nak educate orang mengenai kepentingan mempunyai takaful. Mungkin mudah tak mudah mana, tapi susah, insyALLAH ada juga yang nak hulur cheque buat perasap dapur yang kian berhabuk kerana susahnya nak mencari habuan nak disuap.


Renung-renungkanlah. Yang keluar dari kocek anda itu untuk anda, dan andalah yang akan merasa manfaatnya satu masa nanti. Cepat atau lambat, bukan daya kami menjawab soalan itu. Wallahualam.
Untuk makluman lanjut mengenai Protection Income, bolehlah terus PM kepada saya, insyALLAH, sedaya upada membantu apa yang mampu.

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA