Followers

Sunday, 1 November 2015

Kisah hantu dan 8 orang sahabat

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Ini kisah benar yang diceritakan sendiri oleh si manusia yang melalui kisah ini satu masa dahulu. 

Kisah Hantu dan Lapan Orang Sahabat

Satu masa dahulu. Waktu itu kelapan lapan sahabat ini ditugaskan di satu kawasan ni untuk melakukan kerja kerja disini. Oleh kerana memerlukan mereka untuk stay lama disini, maka mereka memilih untuk menyewa dikawasan ini. Nama taman tak ingat, tapi setelah selesai semua urusan duit muka, sewa rumah apa semua maka berpindah lah kelapan lapannya ke satu rumah ni.

Hari hari awal mereka menakutkan. Mana tidaknya. Gangguan datang. Seperti ada bunyi seseorang sedang mandi dibilik air mereka sedangkan kesemuanya berada diluar. Habis tu? Sapa yang ada dalam bilik air? Apa lagi. Lari la mereka keluar dari rumah tu. Yang seorang ni, blurr blurr juga. Dah kawan kawan lari, diikutkan dia juga pun turut lari.

Malam itu, bergelimpangan lah mereka didalam kereta di stesen minyak shell. Tidur disana mengenangkan nak pulang kerumah. Masih lagi seram dirasakan. 

Makanya meeting dilakukan oleh mereka. Meeting tergempar. Bincang punya bincang punya bincang, memandangkan keadaan mendesak, tak mampu nak keluarkan duit lagi, untuk rumah baru untuk duit muka, sewa apa semua, maka diberanikan diri juga lah mereka berlapan pulang ke rumah itu. Hadap ajalah apa yang nak keluar janji tak payah dah nak sakit sakit badan tidur di stesen minyak lagi.

Malam itu, sebaik mendengar lagi bunyi air dalam bilik air. Mereka memberanikan diri. Beramai ramai tunggu depan bilik air. Seorang yang berani lagi, disepaknya pintu bilik air. Semua menantikan, mana hantu tu?

"Kalau hantu perempuan, kami nak tengok kau mandi bogel, kalau hantu laki, kami nak ajak kau main judi.."

Sejak hari tu, sampailah mereka pindah keluar dari rumah tu, dah tak ada lagi gangguan....

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA