Followers

Monday, 7 June 2010

Keinginan VS Ketentuan

Jam di laptopku terdetik pukul 00:24, baru sangat pulang, n sampai umah..
Dan aku terpanggil untuk mencoret sesuatu dalam ni..sesuatu yang pada aku.. sangat istimewa, sesuatu yang bersifat terlalu subjektif, yang kadang2 tidak dapat hendak kita ungkapkan ng kata2.
Cuma didalam satu sudut di hati ini, yang tersimpan semuanya..
Namun, jika benar diungkapkan, padaku, ianya bukan sesuatu yang bisa kita ungkap ng kata2..Betapa hebatnya.. satu kalimah dipanggil C.I.N.T.A..

Soal hati ni. Susah sangat nak ckp..
Apa pn aku terpanggil nak ckp.. sal kisah kawan aku ni.. bagi aku,. Ada juga sedikit persamaan dengan aku.. Cuma bezanya.. pisah idup dan mati.. aku dgr tadi.. da kat setahun teman juga kekasih yang sangat sahabat aku kasihi pergi menemui ILLAHI.. dan yang sangat aku kagum adalah perasaan dia terhadap kekasih dia tu.. sampai sekarang.. dia masih sangat sygkan kekasih dia tu.. masih tak dapat melupakan kekasih dia tu.. tapi, aku sedih, sebab apa yang terjadi buatkan sahabat aku seperti menyalahkan takdir yang terjadi kepada dia dan kekasih..kekasih pergi menemui ILLAHI kerana penyakit kanser.. sangat sedih sebenarnya .. bila kita fikir balik.. sola hati ni kan.. yang kita nak sangat,syg sgt.. diambil kembali.. tapi bila kita renung balik.. kita semua sebenarnya adalah milik NYA.. jadi logic la dia nak amik kita bila DIA mahu.. dan siapa pula kita nak mempersoalkan keputusan DIA tu.. sebab semuanya sememangnya sudah ditentukan..

Apa pn. Aku sgt mendoakan kawan aku tu akan tenang menghadapi semua ni..
Aku akui.. aku juga tak sekuat dia,, aku cuba untuk relate kenyataan dengan dia.. apa yang terjadi dipihak aku.. tp tu aa.. dia kata.. dia tak mampu nak hadapai kenyataan ni lagi..

Masih sehingga sekarang.. da setahun lebih, dia bersedih.. macam2 perasaan keluar, dan menguji kekuatan hati.. cemburu, malah seperti aku ni.. anti sosial seperti sudah hamper sebati dengan jiwa aku.. kerana apa.. lu pk la sndiri.. hik3..

Harapan aku.. sahabat aku ni.. dibukakan hati dia.. dipermudahkan urusannya.. juga di tenangkan dia.. untuk menghadapi.. 1 K.E.N.Y.A.T.A.A.N. kerna apa.. hidup kita tidak selamanya indah..yang indah2 tu.. telah ALLAH reservekan untuk hamba2 NYA yang mana patuh dengan perintah NYA..

“YA ALLAH.. KALAU NI ADALAH TAKDIRMU.. DAN INI KETENTUANMU BUAT SAHABATKU INI.. DOAKU..KAU SATUKAN LAH HATI MEREKA., CINTA MEREKA DI PINTU SYURGA NANTI.. KAU SATUKAN LA MEREKA.. DI TAMAN SYURGAMU, KAU MAKBULKAN LA CINTA MEREKA DI SANA NANTI.. KU MOHON KEPADAMU YA ALLAH.. amin yarabbal alamin.. “


setahun sudah berlalu

nadzri

06.06.10..

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA