Followers

Monday, 22 January 2018

Semua Untukmu.

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Semua Untukmu.

Haaa. tertaip sudah entry ni. Sebenarnya tadi pagi. Ha pagi tadi la. ada perubahan sedikit. Oh ya terlupa nak cerita dari awal. 

Masuk minggu ni  minggu keempat la anak teruna besar saya masuk sekolah.

Al kisahnya macam ni la. Minggu lepas Ummi budak tu konplen dekat saya, dah masuk 3 minggu dah, kenapa masih layan budak tu, tunggu dia juga kat depan sekolah tu. Orang lain dah entah ke mana hala, saya juga dok layan lagi budak sorang tu. 

Sebenarnya budak tu bukan tak mahu kesekolah, tapi biasalah, manja kededek kata umminya. Dah hantar nak juga di tunggu nya dekat depan pagar sekolah tu. Makanya sebab malas nak bising bising saya layankan juga. tapi bukan sengaja layankan. Sebab saya memerhati hari ke hari, bila dia sampai macam mana karenahnya kat sekolah tu. 

Andai kata lepas hantar saya terus pergi, dia tak nampak lagi, dia akan menunggu di depan pagar sekolah tu. Tu belum kira dia pusing tak nampak saya terus dia lari nak mencari saya. Kan dah satu masalah dekat cekgu dia. 

Oh ya, untuk pengetahuan, saya bagi masa dekat dia. Minggu awal saya tunggu sampai habis. Sedikit demi sedikit saya pendekkan masa tu bila masuk minggu baru. betul la kata orang tak boleh bagi muka sangat, tapi saya pun kekadang confuse juga, kalau saya blah awal apa aja saya nak buat, seronok juga kekadang menunggu dia. Tengok dia beraktiviti kan. hihihi

Masuk minggu ketiga memang saya dah plan, akan jadi minggu terakhir menunggu lama ni. Sebab minggu lepas saya bagi dia 30 minit tunggu sampai dia duduk, kemudian saya pun pergi. Tapi sebelum tu saya dan dia buat perjanjian, minggu lepas adalah minggu terakhir saya menunggu dia, sebab saya kena masuk kerja awal. 

Pagi ni. adalah hari dituntutnya janji dia tu. 

Bangun ja tidur dia dah minta saya tunggu dia. Sekurangnya macam minggu lepas, sampai dia duduk. Tapi saya terangkan perlahan lahan dekat dia. Masa dah tamat, tak boleh lagi nak menunggu dia macam sebelum sebelum ni. Saya juga perlu meneruskan tugasan saya. Dia setuju. Alhamdulillah juga pagi ni ada Ummi menemankan. 

Masa sampai depan sekolah dia minta lagi, saya tahu dia takkan membantah kalau dipaksa pun sebab dia berjanji. Even ummi dia pun tahu, dia 'mencuba nasib' mana tahu abi dia mengalah dan dengar kata dia. Masa dia masuk ke kawasan sekolah. dia tunggu di depan pintu pagar. sambil memerhati kami berdua di luar. Muka sedih. Tapi masih melambai lambai kami yang sedang bergerak meninggalkan dia di sekolah.  

Alhamdulillah. Selesai satu bab. 

Okeh, ni baru la ending nya kepada apa berlaku tadi. yang menyebabkan entry ni saya tak taip, adalah sebab saya nak tengok apa berlaku masa ambil dia tadi.

Alhamdulillah. dia ok. Senyum masa saya ambil dia. dia kata "Abi kena pergi kerja awal kan. esok abi hantar depan pagar pastu dah babai akhi, abi boleh terus pergi kerja."

Saya senyum. Alhamdulillah. 

Semuanya untukmu sayang. apa saya buat hari ini, saat ini. semua untuk mereka. berdoa pada ALLAH terus diteguhkan hati ini. Dimudahkan urusan, perjalanan dan semua nya.

Semuanya untukmu......




1 comment:

Nurzakiah Hanum said...

singgah ptg isnin
lunch makan apa td?

Buta+Pekak+Bisu=CINTA