Followers

Tuesday, 16 June 2015

Niat

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Terbaca satu artikel baru baru ni mengenai riak di internet. Salah satu nya dia sebut pasal nak cerita pasal anak isteri suami la dalam media sosial tu. Nak kata terasa tak juga sebab jarang juga update hal hal berkenaan itu. Dulu mungkin ada, tapi tidaklah sekerap sesetengah orang tu. Tapi tak apa, saya tak rasa dia nak riak pn dengan apa yang dia katakan tu. Tapi mungkin menyampaikan keterujaan dia dengan satu satunya medium yang dia ada.

Bagi saya, hal hati tak ada sesiapa yang boleh persoalkan. Tak kiralah yang bercakap atau buat tu. Mungkin yang bercakap berasa apa yang dia kata tu betul, tapi dia lupa bahawasanya yang buat tu mungkin tak ada niat nak wat apa yang bercakap tu rasa, tapi macam saya sbut di rangkap atas lebih kepada menyampaikan keterujaan dia pada satu satu medium yang dia ada dengan harapan satu hari nanti, rindu rindu anak boleh juga scroll balik tengok perkembangan si manja semenjak dari kecil hingga hari ini.

Mungkin ada rasa betul apa yang saya cakap, mungkin ada rasa tak betul. Tapi bukankah pilihan di tangan anda? Macam saya sendiri, dahulu masa saya tak suka tengok sesuatu saya terus unfriend ja dekat FB tu, tapi lepas kena serang hari tu, saya pilih cara lebih selamat yakni dengan unfollow sahaja orang orang berkenaan, at least bila kita tak tengok kita tak adalah nak dapat dosa free sebab mengata bukan?

Kedua, hati kena cuci juga. Bersangka baik ja atas apa yang orang dah buat, sebab dengan berbuat demikian tak adalah nak rasa tak selesa ka apa ka dengan apa yang orang buat. Satu lagi cara la untuk kita satu cuci hati, kedua bersihkan minda dari gangguan bisikan bisikan yang tak baik tu. Sekurangnya terjaga diri kita. Kan itu lebih bagus?

3 comments:

Nurzakiah Hanum said...

setuju

Kira Sakura said...

upload gmbo anak, nanti bila hp rosak ke ape ke. ada jugak gmbo ank yg dpt ditgk :D

eima said...

kadang tu org menulis bukan kerna riak tapi sbb die mmg nak share ape yg die buat ngan family die ... tanggap org tu yang salah

Buta+Pekak+Bisu=CINTA