Followers

Tuesday, 4 December 2012

Cikgu

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Kawan tanya. "camna life pas tawen? "
Kata saya, " besa ja lah. PJJ kan?"
"Ehhh bukan cikgu ka?" Tanya dia.

Bila bab jodoh.
Haihhhh suma nak cikgu aihh.

Saya hairan. Tp lepas tu senyum.

Napa ae?Saya juga ada cikgu.
Dia kan guru cinta saya.
Guru yang aja saya pasal bahagia.
Yang guide saya apa itu gembira.
Guru yang bersama saya mengejar redha.

#ehhh

Walau dedua sedar, yang manis x mungkin kekal selama bila dugaan dtg mjelma, tapi kami juga pegang yang hakikat derita membawa bahagia, bahawa ceria kn mjelma bila mbawa ALLAH sebagai paksi, dan pasti hidup itu adalah terlalu indah bila mana DIA menjadi kiblatnya.

Kenapa perlu risau.
"hidup kita bersama hikmah"

Pasti pasti dan pasti.
"sesiapa x lupakan Dia, Dia juga terlebih mengingati kita"

Sebab janjinya,
"sesiapa hidup untuk Dia dengan menjadikn akhirat sebagai target utama, dunia akan terkejarkan dia, dan akhirat menunggu nya. "

4 comments:

kiera'sakura said...

huuuuu terus rasa sebak dan termenangis =(

saya tak perlukan cikgu lain. sebab suami saya dah lengkapkan hidup saya. dialah ustaz, masterchef, profesor, engineer dan segalanya untuk saya. Alhamdulilah :)

Anum said...

setuju

Iffah Afeefah said...

hurm spe kate?

cikgu pon bzi da skng

ramai cikgu da xnk jd cikgu hee

ketikketok said...

Adakah saiz jadi faktor pertimbangan anda? OMG kini di S.Alam sedia membantu. Lawat I AM GORGEOUS

Buta+Pekak+Bisu=CINTA