Followers

Wednesday, 5 December 2012

Mereka yang hebat

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Dalam asyik berdunia semalam, ALLAH limpahkan ilham untuk kami bersama bertukar pendapat dan buah fikiran dalam hal bersifat rohaniah ni. Antara yang keluar adalah kisah manusia manusia yang hebat ni.

Antara yang timbul adalah kisah hamba tua yang menangis pada ketika dia x mampu untuk bertandang ke masjid menunaikan solat berjemaah kerana tlalu tua dan jatuh dalam pjalanannya . Terinspirasi bagaimana indahnya dan hebatnya iman. Tua, uzur tp msih cb kuat semangat demi ALLAH yang akhirnya d ampunkan dosa dia dan orang kampung dek ikhkasny dia ni jugs akhirnya iblis muncul membantuz krn x sggp jika kali ketiga dia jatuh d ampunkan semua dosa umay Adam ni.
ikhkasnya niat hingga ALLAH kurniakan keampunan buatnya.

Kedua mengenai seorang hamba ALLAH yang meninggalkan kerjanya tiap kali masuk waktu solat. SubhanALLAH. Bagaimana hebatnya dia berbanding kita? Asal boleh je kan?

Dan terakhir, penderma hebat. Yang sanggup keluarkan apa yang ada dlm beg dan derma tanpa fikir . Ada ceritanya. Seorg abg derma not besar smbil membeli kacang dr seorang adik kurang upaya. Dia cuma tinggal itu sahaja dalam beg. Sedang dia sedang makan. Byk ms dtunggu d meja due to sudah tiada duit. Akhirnya, tanpa d minta shbt muncul entah dr mana bkeras membayar. Sekali lagi kisah hebat. Kepercayaan pada ALLAH dengan sekuat kuat yakin bahawa ALLAH bersama. Dan dibuktikan ALLAH dengsn bantuan tanpa disangka. Adakah iman kita sehebat itu? Hamba yang berserah 100% pada ALLAH??

Itulah dia readers. Sedikit dari spa yang muncul tadi. Diharap sepertimana ianya menginspirasikn hari kami, ia juga bakal bantu anda juga.

"kita tak hebat tara mana selagi keyakinan kita tak teguh pada ALLAh"

5 comments:

kiera'sakura said...

subahanallah hebatnya mereka itu. klu kita bukan semua menda kita bergantung harap sepenuhnya kan huuu

Anum said...

hebat2

akmall said...

Berusaha dan berdoa agar kita semua di permudahkan. Allah yang satu. Allah Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui. AMin.

Areef Ibn Naim said...

salam,

kehebatan manusia2 tu membuktikan kehebatan sang pencipta... Allahu akbar!

nadh, klu free jom join contest kat blog sy :

http://ibnunaeem.blogspot.com/2012/11/jom-join-contest-fotografi-ceriakan.html?

Iffah Afeefah said...

nadh tak nk buat vlog lg ke

tetibe rase elok buat vlog utk bercerita cm ni ehh

Buta+Pekak+Bisu=CINTA