Followers

Wednesday, 12 September 2012

Akhirnya. syukur sangat

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Akhirnya. Saya punch kad secara rasminya sebagai wrganegeri Pulau Pinang setelah 3 tahun menabur bakti diserata Malaysia dan secara spesifiknya Selangor dan Kuala Lumpur.

Hari ini harinya saya mendaftarkan diri di Kilang untuk sahkan.jawatan diterima bagi pihak saya dan akan memulakan tugas pada minggu depan. Susahnya la nak dapat kerja sekarang. Dan amatlah susah buat manusia manusia seperti saya yang berubah bidang ni.

Bagi yang belum mencari atau sedang mencari, memanglah sangat susah sebab saya lihat kebanyakan yang saya perhatikan sekarang memerlukan pengalaman. Bayangkanlah, saya yang pengalaman kerja banyak tahun ni pun ditolak tepi sebab yang diinginkan adalah pengalaman.dalam field tu sendiri.

Dan berita buruk nya, bila kita dah kosong ni, jangan haraplah kita nak minta lebih atau demand. Apa pun, dah dapat. Itu yang lebih penting bukan. Yang lain akan datang kemudian. Pegang pada apa orang tua tua selalu cakap, "usaha tangga kejayaan", jadi tunggu apa lagi? Usahaalahh. ;)
Published with Blogger-droid v1.6.9

8 comments:

Anum said...

syukur

:: Mrs.Eady :: said...

tahniah ~

Iffah Afeefah said...

xde la nadh kat kl lg cm sllu ye

#tetibe tacing haha

kiera'sakura said...

insyaAllah klu lebih usaha tak mustahil yg kosong sekarang jadi penuh akan dtg.. dlu pun keja dri kosong jugak tp sbb rjin usaha jadilah diri mcm skang kan.. ;)

Z@i Z@mR33 said...

Tahniah...slmt kembali...

Hanif Idrus said...

Btl...
Usaha..usaha..usaha..

aizamia3 said...

akhirnya semakin jauh di utara.. ;) (macamler penah jumpa ye dak..)

アヌム said...

tahniah....

Buta+Pekak+Bisu=CINTA