Followers

Friday, 13 September 2013

Diari Abi Ummi Uwais : Ummi' checkup

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca.

Currently saya dan Ummi berada di Day Care Unit di Hospital Ipoh untuk Ummi jalani checkup. Pertama kali keluar ni sebagai Abi dan Ummi berdua. Tinggal pula sikecil dirumah. Kesian Mama kena tunggu Uwais. Tapi kalau bawa pun nanti macam susahkan baby sebab tu taknak bawa. Jadinya tinggal bersama susu yang dah Ummi pump stok hari ini di rumah.

Dalam pada menanti ni teringat saat saat saya menjadi Abi hari tu. sebak pula melihat ada para para ayah baru mengikut katil yang ditolak nurse bersama isteri yang baru lepas berjuang bersama anak disisi. Melihat juga para bakal ibu yang ditolak kedalam untuk pemeriksaan. Saya betul rasa sebak. Peritnya masa tu pada mereka. Moga selamat la mereka hendaknya ya.

Yang sebenarnya masa selepas bersalin tu Ummi dikesan demam. Jadinya di ditahan juga hari tu dalam dua hari. Mujur hari kedua saya berkesempatan nak jaga sendiri selepas saya request tukar ke wad first class. Itu pun macam tak dapat jadi hari tu sebab bilik tak ada. Tapi akhirnya termakbul juga. Mungkin juga berkat niat saya kot nak tengok sendiri kedua nya sebelum saya pulang kerja. Alhamdulillah.

Yang dapat saya kongsi, jikalau Ibu menghidap demam, memang dia akan jaga dengan rapi sebabnya ketika bersalin, badan dalam keadaan yang sangat lemah, jadi ditakuti ada dijangkiti apa apa kuman. Betul, saya tanya hari tu, sampai ke kuman apa yang bagi ummi demam pun dia nak check. Rapi sungguh kan?

Apa pun alhamdulillah. Hari tu Ummi dah pulih demam. Dan baby Uwais pun tak kena jaundice. Kalau tidak mahu seminggu saya unpaid leave. Hihi tak apalah. Sabar sekejap. Saya memang tengah berusaha untuk tinggal bersama Ummi dan Baby Uwais. Saya sendiri tak harap nak biar mereka berdua jaga diri sendiri. Macam saya terlepas cakap hari tu, buat sama sama, sorang ja yang dapat? Tak adil kan? Memang la tak adil. Tapi saya niat nak jaga dedua sebab deduanya kesayangan saya. Amanah saya. Doakan kami ya?

1 comment:

Z@i Z@mR33 said...

In Sha Allah...nti2 ada la rezeki nadh nk jaga kedua2nya...

Buta+Pekak+Bisu=CINTA