Followers

Thursday, 26 September 2013

Mudah dan susah

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Tengah tengah bosan tak tahu nak buat apa menjelajah ke pelusuk pesbuk ja la kerjanya. Sambil sambil tu terkeluar status masta masta trader dengan ss mereka. Popit 2-3 ratus hari ni. Alangkah indahnya saya rasa if i were one of them. Ehehe seronok nya dapat banyak macam tu.

Macam yang saya kisahkan kelmarin la kan, 2-3 hari pegang 4k. Mahu tak goyah jiwa dan raga. Kawan kawan study kita mai jumpa balik kawan kawan dengan keta sport ikut ceritanya. Memanglah seronok.

Bukan senang nak senang. Dan bukan susah nak susah. Faham kenyataan saya tu? Bukan senang nak senang. Ibarat kisah semalam, bukan mudah nak dapat ilmu dan kefahaman macam kawan sahabat semalam tu. macam mana dia study, usaha, berjaga, tahan mata, dan paling menakutkan RUGI dah berapa baru nak dapat apa yang dah dapat tu.

Pengalaman saya sendiri, kumpul kumpul kumpul sampai akhir sekali tewas juga. Dan tewas banyak tanpa diduga, tapi kenangkan dari berapa ianya di besarkan dengan kadar untung hampir 4000% dengan peratusan rugi yang hampir kosong dan analysis tepat menjadi sebab saya teruskan usaha dengan harapan selepas ini saya lebih berhati hati.

Saya tak nafikan apa yang berlaku sedikit menggusarkan masa tu. tapi selepas saya fikir fikir balik dan semestinya si penyokong kuat saya, buah hati sorang tu buat saya rasa lebih gagah.

Ayat saya mudah, "saya pernah buat beberapa kali, kenapa kali ini saya tak dapat buat lagi, saya mesti boleh!"

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA