Followers

Monday, 16 February 2015

05:45AM

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

05:45AM. 

Sharp time jalan. Tu ja la yang boleh cakap dengan bus pagi ni. Tepat masa dah jalan. Cerita dia saya lambat sikit pagi ni. Tapi alhamdulillah la ada rezeki masih untuk naik bus jam ini. Sampai ja tengah tunggu orang orang akhir sebelum jalan. Ramai pula pagi ni. Hampir penuh. Saya beli tiket, terus naik. Tak dan dah nak kiss kiss anak dan isteri. Apa mau buat kan. Lambat. Hihihi

Semalam kami sibuk. Dari awal pagi. Jam 8 kot tak silap gerak dari Ipoh. Saya ada hal di Penang. Tak boleh nak elak sebenarnya. Sebab kaitan dengan perancangan masa depan. Alhamdulillah juga syukur sebab isteri faham. Serius saya risau bab tu. Tapi alhamdulillah la. Pastu sampai hampir tepat jam 930. Sampai dalam 1130 cmtu br habis. Kesian isteri dan baby, tunggu setengah jam lebih baru saya turun dari training centre. 

Habis selesai tu kami gerak terus ke rumah tokmak. Memang nak pergi jenguk sekejap sebab kata mama tokmak tak berapa sihat. Bersalah juga sebenarnya. Sekarang sejak berkeluarga sibuk sikit. Kekadang tu sebulan sekali ja boleh balik jenguk. Tak sekerap dahulu waktu bujang. Walaubagaimanapun saya masih akan berusaha memperbaiki. Salah satunya insan yang pernah bersusah payah demi saya. Saya mesti akan buat. Moga dipermudahkan amin. 

Balik dari tengok tokmak, anak dah lena. Leganya rasa. Sebab dia dah mula buat perangai. Mengantuk tapi sengaja tak mahu nak tidur. Sampai ke rumah saya dia lena. Kat rumah kami pindahkan dia dari kerusi ke katil. Haaa lagi sedap orang tu tidur. 

Dalam jam dua lebih kami dah nak gerak balik. Angkat dia masuk dalam kereta. Dah dia pula jaga. Saya masa tu tak naik kereta sebab selalunya saya akan simpan motor di hentian sebab akan mudahkan pagi ini. Sekali anak nampak muka. Dah menangis kuat. Saya terpaksa ambil dia, pujuk sampai diam kemudian letak semula. Lepas tu mama pujuk dia. Saya lari menyorok jauh jauh. Terus umminya gerak sebelum dia cari saya semula. Saya tak lama lepas tu start engine motor gerak juga menghala ke jeti. 

Elok lepas ja hantar moto keduanya sampai. Next stop. Umah maklong. Mama cakap maklong pun tak berapa sihat. Dan saya juga lama tak singgah. Jadi ambil keputusan nak datang sana. Ramai rupanya rumah maklong ni, anak anak dia balik. Alhamdulillah mesti dia happy ni. Haa memang pun. Dalam dok sakit sakit tu, sempat lagi la tolak cucu dia sorang ni main basikal. Padahal tangan dok sakit tu. Hai laa.. Sampaikan ummi cakap, maklong jaga jaga. Satgi sakit balik tangan tu. Senyum saya. Suka betul dia. Anak lum alhamdulillah. Tak meragam. Gelak ja dia. 

Habis melawat. Dan bersama rasa dan niat akan datang lagi. Kami sepatutnya terus ke kedai baby, tapi ummi ada plak nak beli barang. Saya bawa sahaja lah.  Kesian. Sebab tenpat lain mahal sangat biskut tu. Hanya kat tempat ni, harga boleh tahan. Saya suruh dia ambil banyak banyak. Setel. Hihihi 

Next baru pergi kedai baby. Mula macam tak mahu turun. Kesian plak dekat anak. Turun juga lah. Dalam tu ummi mencari barang barang. Saya kalut jaga dia. Sungguh tak reti duduk diam dia tu. Dipanjatnya saya. Lagi usaha nak turun juga. Lama lama ada staff sana nampak. Dia datang tanya umur berapa. Anak plak masa dia hulur tangan nak ambil yak mahu pun. Dia huh huh ja dekat orang tu. Lawak sungguh. Sampai nak balik la orang tu perhati. Kawan budak tu pun sma. Seronok tengok budak tu dok jerit jerit cari ummi. Dia panggil budak tadi bagitau baby tu pandai cakap. Hihihi


Nah belanja satu. 

2 comments:

Kira Sakura said...

tak cerita ke jadi kembar siam tu? hewhewhew

Nurzakiah Hanum said...

assalamualaikum
singgah pagi

Buta+Pekak+Bisu=CINTA