Followers

Tuesday, 24 February 2015

05:51AM

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca. 

05:51AM

Lamanya saya tak menulis. Bila dah cuti tu cuti terus nampaknya. Walau ada hati rasa nak menulis, tapi kesibukan melayan family membataskan nampak gayanya. Pagi ini, jam 5 kena jugak bangun demi mendapatkan sesuap nasi. Tak apalah, hari ni pasti saya serahkan sesuatu untuk saya mula countdown 30 hari dari sekarang. Sungguh rasa tak sabar. Tapi gagah juga. Takkanlah saya nak "hilang" camtu ja kan? Tak baik sungguh. 

Semalam, pertama kali dalam sejarah kot. Nampak atas padang tak ramai orang. Gagah saya siap pakai kasut minta nak join main bola. Anak dalam rumah kata umminya menangis sampai teresak esak. Sedih pisah dengan abi kot. Kata ummi nangis kena tinggal ni. Dan dia tidur sampai ke pagi tadi. Jam 05:38 baru bangun. Itu pun sebab bunyi kuat bus tu. Kalau tak rasa sambung lagi ni. 

Bila dia bangun.  Saya masuk. Peluk dan cium dia. Terangkan yang saya akan balik pagi ni. Alhamdulillah. Dia terima dengan baik. Peluk saya, salam dan cium saya. Alhamdulillah la dia faham. 

Sabar ya sayang. Abi pun sabar. Satu bulan dari sekarang. Hanya abi seorang ja yang akan bangun jam 5. Sayang n ummi boleh tidur lagi okay. 

2 comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA