Followers

Sunday, 1 February 2015

Jumaat

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

Jumaat sampai. Seronoknya tak tahu nak cerita. Nak balik dah ke sana. Jumpa anak bertuah dengan isteri tercinta. 

Pagi tu bangun dah semangat betul rasa. Siap siap. Gerak masuk kerja. Im a busy man hari ni. Tengah hari pun mcm x keluar. Tapi fikir balik tak jadilah. Ha.. Hari ni ada situasi. Ceritanya kami sedang buat shringkage study dengan satu material ni. Lepas tu masa testing, engineer sorang ni paksa machine engineer 'pack' sampai dah penuh. Last part stuck dengan sangat teruk pada mould tu. Dah satu hal nak keluarkan. Dijadikan cerita bertengkar keduanya. Last dah petang baru tahu. Rupanya machine tu tak sesuai untuk run part tu. 

So konpem la. Miss comm. semua pun dah silap. Masing masing naik angin. Aduh. Saya dah tahu, saya plak jadi segan. Cuba pulihkan balik keadaan dengan machine engineer tu. 

Petang tu habis kerja, tak singgah mana dah. Minyak moto dah merah. Kocek pun tak banyak wang untuk bayar duit tiket tapi gagah juga, saya korek duit selit la sebab taknak miss bus terawal nak ke sana. Alhamdulillah. Bus 630 saya dapat. 

Sampai ja sana. Keduanya belum tiba. Saya naik solat di atas dahulu. Elok habis mereka sampai. Saya turun ja, saya 'cak' sikecil kami. Seronoknya bukan main dia nampak saya. Terus duduk atas riba peluk kita. Next location ajak ummi ke tesco, ada sesuatu untuk dia. Nak tahu apa dia? Ni ha...


Hero ummi abi tolong posing atas breadmaker baru ummi. Hihihi

Alhamdulillah. Tercapai juga hasrat dapatkan untuk ummi. Ada offer, kita sebat la. Kan? Ehehehe

1 comment:

Diana Rashid said...

wah...kerap la makan roti lepas nih...boleh buat niaga la nanti..:)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA