Followers

Monday, 27 May 2013

pertunangan

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

tanggal 24 dan 25 lepas merupakan dua tarikh yang agak besar juga pada saya. 24 nya tarikh pertunangan adinda saya yang kecil sekali bersama pasangan nya dan pada hari berikutnya pula pertunagnan sahabat yang agak rapat juga dengan saya.

Pertunangan.

sesuatu yang bagi saya merupakan titik tolak mula dalam hidup satu masa dahulu. dari kosong, kepada selangkah kehadapan yang akhirnya terpatri ikatan pernikahan.

teringat masa saya satu masa dahulu, berkenalan sekejap, setelah ALLAH memberikan keputusan, saya terus luahkan keinginan saya untuk mengikat dia dalam ikatan pertunangan. Alhamdulillah, beberapa bulan selepasnya selesai dengan pertunangan dan kurang setahun lepas tu bernikah.

mudah sebenarnya bila difikirkan. dan sekarang alhamdulillah. dah meniti bibit bibit melangkah ke alam ayah dan bonda pula.

moga ALLAH permudahkan. 

di kesempatan ni, saya ucapkan selamat bertunang pada adinda saya dan juga sahabat saya tu. Moga ALLAH permudahkan urusan kalian. amin yarabbal alamin.

3 comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA