Followers

Sunday, 19 May 2013

Sekembalinya.

Assalamualaikum. dan salam sejahtera pada yang membaca.

Hari ni, 19 May 2013. hampir satu bulan dari entry terakhir dari saya di bulan April. Lama benar rasa nya sejak kali terakhir saya coretkan sesuatu dalam ni. Bukan tak mahu, bukan taknak, tapi terlalu banyak perkara di tengah tengah yang menghalang diri dari membenarkan jari menari nari di atas papan kekunci ini menaip sesuatu , tak kiralah yang datang dari ilham mata, ilham telinga atau dari mana mana ruang yang menyebabkan fikiran terus melayang memikirkan perkongsian yang baik untuk dicoretkan.

Ada satu hari tu, isteri tersayang bertanya, bila abang nak update belog? itu harinya bila dia tanya kan saya. dan jawapan saya, nantilah, bila saya dah senang nanti saya kana coretkan sesuatu. Dia adalah pembaca tetap , belog buruk saya ni, dengan kisah kisah yang banyak di dalamnya, tak kiralah kisah kami, kisah kehidupan saya, ataupun alam saya yang semakin mencabar sekarang.

Hari yang lain pula, dia tanya pada saya, "lamanya abang tak menulis dalam diari baby?" saya cuma senyum sahaja. oh ya, saya tak pernah kenalkan kepada readers kan, kami ada satu diari yang kami gunakan mencoret sesuatu buat si kecil yang belum lahir tu. Coretan pengalaman Abi dan Ummi, dalam menghadapi dunia sementara yang bakal menjadi pengalaman awal jika benar takwa membawa kami ke syurga berdua. Ya kami kongsikan pengalaman berdua di dalam diari tu. ruangnya di bahagikan kepada dua. satu buat Ummi dan satu buat Abi. cumanya tak sempat nak dibahagikan warna tulisan agar mudah baby membaca bila satu hari nanti kami serahkan diari ini untuk nya.

Terus terang, sebulan kehilangan ini penuh dengan kisah jatuh bangun saya. tak mampu andainya di kongsikan semuanya di sini, namun sedikit yang saya dapat kongsikan, saya penah satu ketika sampai ke titik bwah yang buatkan saya terfikir untuk pergi dari kekusutan ini. tapi akhirnya masih berdiri untuk kekal, berbekalkan semangat yang masih tinggal. Alhamdulillah, ketika saya coretkan pengalaman saya di saat ini, ianya sudah hampir kembali ke titik noktah yang sepatutnya saya titikkan seawal mungkin.

Pengalaman ini, saya perlu ambil sebagai satu pengalaman yang baru yang pastinya perlu saya abadikan dalam memori sebagai pengajaran yang perlu dipergunakan untuk menjayakan jambatan dunia ini agar satu hari nanti, kami bersatu juga di dalam alam akhir iaitu alam akhirat. berdoa sangat, berdoa bahawa pengalaman ini menjadi pengajaran buat saya dan semua.

ALLAH sentiasa bersama.

2 comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA