Followers

Monday, 8 September 2014

05:50AM

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca. 

05:50AM

Salam pagi Isnin. Seperti biasa. Sampai cun cun, elok sampai orang bus cakap "ok cabut". Menandakan memang nak jalan sangat sangat dan juga depa tunggu kami dok cipika cipiki kat depan tu. Opsss. 

Pagi tak seperti biasa ni. Supersejuk. (Tapi tidur tak guna selimut pun. ) tu saya la. Ummi berkelubung sejak dari semalam nya. Anak boleh geng. Tak nak diselimutkan jugak. Anak pagi ni lena sungguh tidur. Masa ummi angkat tak sedar. Tapi saya pula yang dikejutkan. Masa kami tengah nak tutup pintu tengok dia dah jejak tanah. Saya angkat. Senyum meleret dia. 

Semalamnya. Macam biasa. Tapi awal sikit dari selalu. Bila sampai macam biasa. Kami cari sarapan terus hanyar ummi. Anak pagi ni dah stat mengamuk sebab dia mengantuk. Selalu sampai rumah saya buatkan dia dalam kereta sambil saya angkat barang. Tapi pagi ni dia tak mahu. Jadi nya lambat la sebab angkat barang sambil dia di dukung. Bila dah selesai. Masuk rumah. Saya salin pampers dia pastu tidurkan dia. Ummi pun terkejut sebab cepat betul dia dah lena. 

Pagi ni juga dia tidur tak lama. Tapi dua round. Dalam pukul 10 lebih dia terjaga. Saya dah standby susu kat dia. Saya bagi susu alhamdulillah dia sambung lena. Tapi pun tak lama sangat. Asyik asyik dok mengigau dalam tidur. Ending dia. Saya angkat bila dia menangis kuat. Dah angkat saya gulingkan dia atas toto dan biarkan dia. Dia x terus bangun tapi layan berguling. Dah habis baru bangun nak main. 

Hari ni jugak dia kena cucuk. Abi ni usaha la bagi sua pendek. Senang nak cucuk. Upanya cucuk setahun kat lengan tu. Alhamdulillah. Memang rezeki kami la. Kalau datang petang selalunya memang sangat cepat habis. Macam hari ni, 45 minit dah selesai. sangat cepat. Balik ja dari klinik. Kami makan tengah hari kemudian berehat. Anak saya dan ummi ketiga tiga tidur. Since petang hujan. Hari ni tak ke mana la. Punoh harapan abi nak jogging. Jogging lah sangat... Kikikikiki

3 comments:

Kira Sakura said...

Xpe abi. Next next week ummi akan pastikn impian abi tercapai hihihi

Nurzakiah Hanum said...

best tue jog

Ania said...

Blognya keren! Apa Anda mau mengembangkan blognya lagi? Kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Kamu bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya. Kami tidak terhapus filenya dengan waktu batas. Coba servis kami tanpa registrasi:)
Dewi

Buta+Pekak+Bisu=CINTA