Followers

Monday, 29 September 2014

Masam dan sejuk

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Masam da sejuk. 

Si kecil kami ni alhamdulillah. Satu menda lagi yang buat saya happy adalah dia lalu makan. Alhmdulillah la. Ini pun dah buat saya rasa happy bila jaga dia. Seronok bila dia main. Tapi bila dah habis yang dalam mulut dia akan muncul dekat kita dan nganga minta disuapkan lagi. Camtu berulang ulang sampai habis makan. 

Tapi satu perangai dia bab makanan. Bila masam sikit atau menda yang sejuk dia akan luah balik.

Macam minggu lepas saya beli ice cream. Bila dia temgok tu apa lagi dia pun minta. Elok saya bagi dia buat muka. Tak tahan gamaknya sejuk tu. Kali kedua saya bagi lagi pun dia buat muka. Kali ketiga saya nak suap dia kalih muka dia tak mahu lagi. 

Pastu singgah 7-11. Ummi request nak makan eskrim. Saya layankan saja la. Selagi mampu. (Ya la kan sebab menda boleh cari, minta bukan bukan cam ais kacang guna ais puncak eberest ka, mau kena luku la. Hihihi ) 

opss sambung balik. Haaa cita dia eskrim tu tadak juai kat 7-11 tu. Jd kami ganti ng slurpee. Masa dok layan slurpee dengan ummi. Dia dok tarik tarik bekas nak minta la. Saya slumber ja suap. Since menda tu sejuk, dia tak tutup pun mulut dia. Jadi ais tu pun jatuh sendiri dari mulut dia. Pastu kan, waaaaaaa. Opsss x sengaja abi da buli anak. Terus kena marah ng ummi. 

Ha gambar bawah pun sama. Makan menda sejuk. Buah plum. Mula tu saya ingatkan masam. Abi pun cuba gigit sikit. Skali dak. Belakon punya budak~~~

1 comment:

Kira Sakura said...

Tergelak sensorg ummi ingt dia luahkn blk tu hihihi

Buta+Pekak+Bisu=CINTA