Followers

Monday, 27 April 2015

Berlakon kuat

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Dua minggu lepas, masa saya, isteri dan anak keluar berjalan. Tiba tiba isteri tunjuk carseat anak ni kat saya. Katanya murah. Memang murah banyak pun, sebab beberapa bulan lepas kami tengok harga dia dalam RM140+, sekarang tinggal dalam RM120+. Mula hari tu memang ada consider nak beli juga sebab rasa macam kerusi anak yang ada sekarang macam kureng untuk dia.

Tapi hari ni dok fikir banyak juga, jenuh fikir budget apa semua sebab takut overspent bila beli juga. Mungkin pada satu sudut ia nya macam satu kemahuan, tapi gali gali balik dia sebenarnya dah jadi macam keperluan. Tambah bila ada anak yang dah mula aktif meragas merata ni, jadi macam serik bila kenangkan anak pernah jatuh sebab tak reti nak duduk dendiam kat tempat dia masa saya drive.

Akhirnya, saya beli juga. Tu pun lepas ugut ummi ng baby, kalau kata tak guna juga, dah keluar duit ni, potong duit belanja dedua sebab tak cooperate. kakakakaka.

Dipendekkan cerita, memang digunakan dengan baik sebab kami cuba educate anak untuk guna sekarang sebab tak mahu jadi perkara yang tak diingini kepada dia. Alhamdulillah. Pertama kali guna, dah terbongkang dia lena atas tu. Alhamdulillah, selesa gamaknya kan?


Ni lagi satu, like a boss,  tengok cara duduk sudah la.


Ni berlaku kemarin dahulu. lihat cara dia duduk, konon nak minta bantuan la tu, nak suruh Ummi dia angkat dia, sampai senget-senget badan tu duduk. Tapi semestinya la Ummi pun dah tak bagi chance, ummi biar ja dia duduk macam tu, selagi tak sampai maka selagi tu la dia duduk sana, kecuali dia nak menyusu, barulah ummi dia ke belakang dan bagi dia susu.


Satu lagi, bila dia dah lama kena ikat dengan tali tu kan, mula la panggil panggil, antara Abi dan Ummi la, "Abi.... sangkuttt". nak suruh buka. saya tak layan pn, tapi saya tunjuk seat belt yang saya juga gunakan, maka dia pun diam.

Cuma satu lah......

Kalau jalan jauh, elok dia duduk sebelah saya la, kat belakang kalau, macam macam bunyi. Bukan boleh sekarang ni, nak kena pegang tangan abi masa atas kereta tu.

Manja sangatt~~

2 comments:

Kira Sakura said...

kfine ummi duduk atas abi, dah anak kena duduk depan!!!!!



:p

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam abu uwais,
haaaaaaaaaaa
baguihlaaaa uwais mau jugak ok terikat ghoper itu
kalo my boboboy kaaaaaaaaaa :P

Buta+Pekak+Bisu=CINTA