Followers

Wednesday, 1 April 2015

Akhirnya.

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Akhirnya, tanggal yang dinanti tiba akhirnya. Saya akhirnya kembali juga ke pangkuan anak dan isteri setelah beberapa tahun tinggal berasingan. 31-Mar-2015, akan menjadi tarikh yang bakal diingati kerana tarikh ini saya kembali for goods ke pangkuan keduanya.

Kenang kenangkan, mula tu macam berasa takut juga kan,  tapi target masa depan menutup takut tu, lagi, ALLAH dah beri banyak petunjuk buat saya, sesuatu yang tak mudah, tapi inilah jalan yang ditunjukkan. Jadi kenapa dan apa alasan lagi untuk saya berasa resah? Cumanya sekarang saya kena merangka strategi bagaimana saya nak pastikan jalan kerja saya efektif. Itu mungkin subjektif, tapi ini kena juga saya redah diakhirnya. takkan masih lagi nak berasa selesa? Bukan masanya. Malah, sya dah khabarkan pada isteri, saya sedang mencari rentak di tempat baru, setelah jumpa, mungkin saya akan jadi super sibuk buat seketika waktu, tapi percayalah ini bukan untuk saya, tapi untuk semua.

Bab anak, pagi tadi saya bangun nak subuh dia pun bangun. Mula menangis saya tinggalkan dia, tapi bila pujuk elok elok, alhamdulillah dia faham. Isteri kata malam tadi dia jaga di tengah malam, cari saya. See, sekali lagi ALLAH sampaikan petunjuk pada saya. Caranya begini la, betapa anak memerlukan saya di sisi dia. Alhamdulillah, sekarang dah kembali for good. Dan macam saya khabarkan pada isteri la, sesibuk mana pun saya, tapi saya sudah tinggal bersama mereka, jadinya, tak ada lagi masa masa yang dibaazirkan berjauhan macam dahulu. Dan insyALLAH, saya akan buat yang terbaik agar masa berkualiti tu ada antara kami bertiga dan tak lupa juga keluarga di kampung sana.

Hari ini, 01-April-2015. Genap satu tahun tujuh bulan putera kecil kami tu. Alhamdulillah, istimewa sekali hadiah ulangbulan dia yang ke 17 ni. Bak kata isteri la, bila nampak dia nak merap ja dengan saya semalam, "orang baru dapat Abi...". saya senyum ja, tak apalah, saya ok ja melayan, cuma kekadang tu bila dia tak dengar cakap, saya sengaja buat marah, dia terus duduk diam di tempatnya. Lama kelamaan saya angkat balik juga. Dah nama pun trader kan, mesti nak tengok lappy, anak juga nak tengok sekali.

okeh, Abi bagi duduk atas riba, tapi jangan kacau ya?


2 comments:

Kira Sakura said...

Alhamdulilah orang yang terpaling bahagia budak sorang tula. tapi ummi double bahagia. satu sebab diri sendiri. satu lagi sebab anak. syukur... thanks laling ;))))

aizamia3 said...

Alhamdulillah.. akhirnya.. ;)
Teruja membacanya, pasti dak Uwais gembira ceria..

Buta+Pekak+Bisu=CINTA