Followers

Tuesday, 28 April 2015

Kerana ALLAH

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Readers rasanya roughly tahu apa yang saya buat sekarang. Alhamdulillah, dalam perlahan, sedang berusaha membetulkan apa yang saya nak buat ni. Supaya jadi lebih baik. Tak dinafikan, hari hari jumpa orang tu kadang kadang rasa lemah, rasa malu, rasa semacam tambahan bila kita kurang bersemangat nak approach orang ni. Namun berkat usaha lambat laun syaa yakin perubahan bakal muncul.

Sejak saya mula ikt boss agency, follow dia, ikut direct coaching dengan dia rasa makin berubah juga diri ni. Satu yang saya suka dia nak terapkan kami "buat kerana ALLAH" , makanya tiap langkah perjalanan tu dengan zikrullah, selawat semua la. Hati pun kena niat juga perbuatan hari ini, hanyalah demi mencapai redha ALLAH. Dari sana hati makin tenang.

Dalam pada itu, bila kita niatkan kerana ALLAH, memang Dia jaga kita sungguh sungguh. Macam saya semalam la, aiaeahkan buat survey, dan disebabkan saya nak buat juga, masa saya pergi jumpa orang saya gunakan perkataan, "saya nak buat, esok saya nak tunjuk pada boss'. 

Nak dijadikan cerita, masa saya cakap macam tu saya jumpa seseorang yang  'ahli' agama. On the spot dia suruh saya duduk kat sana, perlahan lahan dia tegur saya. Dia educate saya agar "jangan menipu" bila kita buat kerja kerana nak "tunjuk" yang kita bekerja. SubhanaALLAH, ALLAH Maha Mengasihani, on the spot dia tegur saya dengan melorongkan seseorang demi membetulkan niat saya dan langkah kerja saya. Satu persatu diterangkan, diperjelaskan perbuatan saya tu. Syukurlah, kita dibetulkan secepat mungkin supaya tak terusan membuat salah. Saya bersyukur. Sangat berterina kasih pada ALLAH, juga pada pakcik polis yang diamanahkan menyampaikan teguran penuh hikmah tu. 

Di akhir kata sebelum kami berpisah, saya peluk dia, saya ucap terima kasih atas teguran yang diberikan. Alhamdulillah, ALLAH memang sayang kita. 

3 comments:

Kira Sakura said...

Alhamdulilah Allah tegur direct je :)

Nurzakiah Hanum said...

singgah pagi

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam abi uwais,
Alhamdulillah
semoga segalany dipermudahkan yer :)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA