Followers

Saturday, 31 October 2015

Tidur sudah

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

Tidur sudah sikecil saya tu. Tadi sebelum tidur tu. Masa ummi tengah solat apa semua. Saya kena temankan dia. Nak jugak jugk saya yang temankan dia. Nak ajak main. Gelak mengekek ngekek dia bergelak tawa. 

Kemudian, ummi sampai. Ummi tu sah mengantuk. Ajak tidur la. Saya beritahu dia saya nak solat. Tidurlah dulu dengan ummi. Nanti saya datang. Mula tu katanya ok la. Tapi lepas ummi tutup pintu. Dia pun ketuk pintu kekuat. Nak datang dekat saya. 

Bila sampai dekat saya, "abi teman laa, abg jangan p solat lagi.". Mula tu saya pujuk juga, dua tiga kali memang tak jalan. Nak juga saya ikut dia. Elok saya langkah masuk bilik, dia tutup pintu tu. 

Ohh rupanya dia nak tidur atas saya. Masuk bilik tu. Dia naik atas badan saya. Kepala lentok atas dada. Tangan peluk. Saya zikir. Tengok dah pejam mata tidur. Saya pun bangun. Rupanya belum betul lelap nya. Saya tidur balik dan sambung zikir. Lama sikit tu baru tidur betul. Barulah mampu solat. Ni dah nak sambung tidur balik dah ni. Esk kena bangun awal. Ada checkup pula. 

Hai la anak. Makin manja awak sekarang ya. Jangan isau ya. Kalau pasni ada adik pun. Awak tetap number 1 bagi Abi ya sayang. Abi sayang awak..


No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA