Followers

Tuesday, 26 August 2014

Lubang

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

Dolu kala, masa Mama dok ngasuh anak orang tu. Saya ni rajin juga la bawa bebudak tu berjalan. Kekadang tu bawa naik moto la. P taman la. Berjalan la. Bawa depa pusing pusing. 

Sekarang ni dah jadi Abi. Fefeeling bawa anak sendiri la plak kan. 

Selalunya bila balik memang budah tu tunggu pun. Cam tetahu ja abi nak balik. Tengah lena pun boleh buka mata dengar bunyi moto. Pastu mai dekat kita. Suruh angkat. Sambil mata tengok luar. Akai la tu suruh bawa pusing. 

Kalau sebelum boleh jalan tu saya dukung pusing seround dua kat depan tu. Ni dah boleh jalan. Saya bagi dia jejak sendiri ke tanah. Pastu jalan. Tetahu ja la budak jalan kan? Lambat tu besa la. Tapi tak kesah sangat sebab tahu berapa besar sangat langkah depa nak dibandingkan dengan kita. Tapi hat ni satu saya taktahan~~ 


Nampak apa dia buat? 

Lubang. Kalau sepanjang jalan ada lubang. Sepanjang jalan la dia akan berhenti dan korek lubang tu. Kita angkat. Tapi bila lagi ke depan ada lagi dia berhenti lagi. Last last terus abi yang jalan. Awak duduk atas bahu abi. 

Lantak situ. Kakakakakakakaka

2 comments:

Kira Sakura said...

padan muka abi tak bagi korek lubang dah hahahahaha

Nurzakiah Hanum said...

hehehe

Buta+Pekak+Bisu=CINTA