Followers

Thursday, 18 October 2012

Penghargaan buat dia

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Selesai saya mandi tadi mama tegur. Mama tunjuk dan beritahu saya apa.dia beli dekat tesco semalam. Mama merungut la sebab kemarin dulu kami beli mahal, tapi semalam dia beli murah.

Alkisahnya, saya keluar dengan mama, dia kata menda tu habis tau, lepas tu saya pun nak beli. Dia tak kasi sebab katanya mahal. Dia suruh.saya cari yang murah, tapi saya plak bantah. Jawab saya,
"takpa Mama, mahai pun takpa, Arie beli yang ni juga, sebab kesan nya lagi teruk, tengok tu, Mama nak beli cream pun dah 10hengget kan? " sambil tangan angkat dua nak pakai. Mama hangguk, tapi lepas tu kna lah saya,
"beli satu dah laaa".

Hihi. Okeh sayaa kena balik. Ummm entry ni saya buat sebagai penghargaan pada Menteri Kewangan Rumah tangga yakni Mama sayaa yang bersusah payah menjimatkan wang supaya dia leh guna untuk.peruntukan barang lain plak.

Saya sangat terharu sebab dia terlalu fikir nak jimat sampaikn tangan dia yang jadi mangsa. Dan masih ingin berjimat walaupun dia sendiri paham hakikat tu. (Fyi, jari tangan Mama tu sensitive dengan sabun. Jadi bila kna yang tak sesuai jadi dia akan jadi merekah. Dan ianya sakit! Tu saya keras sikit. )

Tapi kan readers, bila dia sebut harga yang dia beli tu, saya pn tensen. Jimat banyak tu. Hihihi tapi tak apalah, mahal ka murah ka, saya da tekad, hanya itu yang akan Mama gunakan. Demi Mama, demi Cinta hati saya. ;)
Published with Blogger-droid v1.6.9

8 comments:

reenapple said...

Huuu. Awak beruntung.=)

#Selalu kompius. =P

Rozuan Ismail said...

sweet sgt. mak mana yg x nk berkorban utk anak kan

kiera'sakura said...

haaa beli yg mama tahan. mmg sakit klu merekah2 tue. tak pun kan awak la tlong mama basuh pinggan tue ;)

Roz said...

Alhamdulillah...bagus niat tu..

Untuk org tersayang..xsalah kita sebagai anak berkorban wang ringgit skit utk kebaikan..

Iffah Afeefah said...

berpade2 la nk jmt pon kn jiran

syg emak tiada tepian

Nurul Akmal said...

Wah.. rasa cam sedih plak baca entry ni..

Salam kenal.. www.siezuka.com

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mama, ummi, ibu..semua nya jimat

Hanif Idrus said...

Itulah syurga kita

Buta+Pekak+Bisu=CINTA