Followers

Thursday, 3 October 2013

Cerita kambing dan serigala

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Status saya di facebook malam ini berkisar mengenai kambing dan serigala. Tapi banyaknya disebutkan mengenai kambing lah. Sampaikan seorang sahabat bertanya pada saya.

"abi neh asek pos psl kambing apsal nehh?? nk aqiqah budak uwais ke"

Senyum baca komen tu. HIhihi. meh saya nak jelaskan. sebenarnya tadi ada tertengok satu cerita tu. Watak dalam cerita saya dan isteri tengok tu cerita mengenai kambing dan serigala. 

Kisahnya macam ni. 

Tersebut kisah ada kambing dan serigala tu. Mereka macam tengah terperangkap di satu tempat tu berdua. SI serigala tu tersangatlah lapar. Terlalu lapar sampai kalau dia tak makan dia mungkin boleh mati. Masa tu la kambing serah diri dia buat serigala tu. Disuruhnya serigala tu makan dia. Tapi serigala tu cakap dia taknak makan kambing tu. 

Dan terdedahlah alasan sebenarnya, yang serigala tu dah suka kat kambing tu. Sebab tu dia taknak makan kambing tu. Sebab dia tak sanggup nak makan sebab bila dia nak makan dia terpaksa bayangkan kambing tu sebagai makanan. Dalam masa sama rupanya kambing pun dah suka kat serigala tu. sebab tu dia paksa serigala makan dia sebab dia taknak tengok serigala tu mati. 

OK the end. ehehe. itu ja kisah nya tentang serigala dan kambing. 

Saya nak relate dengan kehidupan boleh? 

Macam tu kehidupan kita kan? Ada ketikanya bila kita bersama yang tersayang, kita sanggup untuk korbankan segala galanya. Macam kambing dan serigala tu, serigala sanggup mati sebab tak makan dari makan yang dia sayang, dan kambing pula sanggup mati demi menyelamatkan yang dia sayang. dua karektor yang membaca mesej yang pada saya agak besar jika di fikir sedalamnya. 

Kan? 



dan akhirnya kambing pun menyerah diri untuk dimakan. selepas serigala yang memalu nak ngaku lapo dari tadi. hai la serigala. byk kali da semawa ang tamauu~~ opss. hihihi

Buta+Pekak+Bisu=CINTA