Followers

Tuesday, 22 October 2013

Nanti jawab ya

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Semalam ada ber-SMS dengan ex boss saya satu masa dahulu. Asalnya cuma nak kacau dia. tapi lama lama ter-SMS pula. Yang saya tertarik dengan perbualan semalam adalah tentang rumah dia tu. yang dahulunya dia beli, sekarang mungkin terpaksa di jualkan kembali atas faktor nak melunaskan hutang hutang tertunggak.

Kesian kan? Projek di hujung nyawa sekarang mengganggu gugat dia dan kehidupannya. Betul betul kesian. tapi yang best part nya, rumah yang dahulu dia beli dengan nilai 250k dah meningkat nilainya lebih dari setengah M. yang ini memang sangat terbaik la.

Tapi itu untuk dia la. Untuk saya. Mula terfikir panjang. Kenaikan yang menggila tu, adakah mampu untuk saya memilikinya satu hari nanti? Makin lama makin melampau. Buat saya termenung juga lah. Tak percaya, pergi tengok harga rumah rumah di kawasan AS , tempat isteri saya bekerja tu. Minta maaf saya cakap ya, yang tahap buruk pun boleh sampai harga 180-200k nilainya, padahal kalau tengok kan, rumah buruk gila, tapi mahalnya tak tahu nak cakap. Itu belum yang baru yang nampak cantik, mahu capai 500-600k. Bagaimana nak beli rumah?

Lagi saya teringat, apa lagi alasan yang nak diberikan? Bukankah yang berkuasa punya kuasa nak halang menda menda macam ni dari terus berlaku.

Terus terang. Saya tak percaya depa.

Takpa, ALLAH ada. nanti jawab ya?

2 comments:

Rozita said...

sebab tu kita yang terpinggir kena beringat selalu simpan duit walau seposen sehari.. inshaaAllah rezeki lain Allah akan bagi juga.. AS tu kat mana ye?

Pendekar Berkuda said...

ini blog awak rupenye...
macam cantik je...
macam best je..
macam kiut je..
macam comey je...

errr... hahahaha...
okay aku gegurau...

harga rumah tak pernah naik...harga duit je yang makin murah... gituuu....

Buta+Pekak+Bisu=CINTA