Followers

Wednesday, 30 October 2013

Last episode : Master's Sun

Assalamualaikum. dan salam sejahtera pada yang membaca.

Hari ni dah akhir episode cerita yang saya dok ikut semenjak berbulan yang lalu. Cerita Master's Sun.

Kisah mengenai seorang makwe yang ada kelebihan bercakap dengan roh, Ala-ala ghost whisperer la ni cerita ni, tapi rasanya dalam korea yang lain sedikit iaitu ada seorang lelaki yang tiap kali tersentuh dengan makwe ni, hantu akan hilang dari depan mata dia. Seronok juga la melayan cerita ni. Macam mana seorang lelaki yang sombong sangat boleh berubah hanya sebab 'kelebihan' makwe ni. Seorang lelaki yang kedekut yang hanya berfikir tentang duit boleh berubah jadi seorang yang murah hati, dan selalu bantu orang.

Ending dia, agak seronok juga saya rasa. Bukan bab romantis tu yang saya nak ambil tapi saya nak sampaikan apa yang dia cuba sampaikan tadi.

Makwe ni tinggalkan lelaki ni sebab dia pernah buat laki ni hampir mati sebab nak selamatkan dia, jadi dia berfikir nak berubah (iaitu cari cara untuk jadi normal tanpa hantu), tapi dia tak jumpa cara nak buat menda tu. Lelaki ni plak masih lagi menunggu dia. dan akhirnya bersatu juga mereka. cuma yang istimewanya makwe ni masih ingat kata kata lelaki tu satu masa dahulu.

"saya akan pandang awak kalau awak memiliki rumah ni"

atas sebab kata kata tu ja waktu perempuan ni hilang dia kerja sampai cukup wang nak beli bangunan rumah tempat dia tinggal satu masa dulu tu. Dan akhirnya setelah rumah tu dimiliki dia pun amek keputusan nak berterus terang dengan lelaki tu walaupun sebenarnya lelaki tu pun dah tahu, dan makwe itu memang mengaku, cuma dia nak capai juga apa yang di katakan oleh lelaki tu. Saya suka tu. Capai sesuatu dan akhirnya dapatkan apa yang kita mahu. kan?




2 comments:

msredcheesecake said...

layan korea jugak ke pak cik? hheee

Era Kecik said...

Tak abes lagi layan citer ni.. Eii..tak sabar nak tengok last ep! >.<

INFINITE L so handsome! lalala~ -.-

Buta+Pekak+Bisu=CINTA