Followers

Friday, 27 March 2015

Bismillah

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Akhirnya, masa yang ditunggu tunggu tu sampai juga. Dimana saya akhirnya meninggalkan secara rasmi company yang saya bertapak selama hampir tiga tahun. Banyak suka duka yang saya lalui sepanjang di sana. Dari zero, sampai ke tahap saya capai sekarang ni. Dari tak tahu apa apa, sampailah saya rasa boleh gagah juga la dengan apa yang saya buat sekarang ni.

Serius, memang rasa berat sangat nak meninggalkan tempat tu. Di mana saya beroleh banyak ilmu, ramai kawan kawan pun dah rapat dengan saya, tapi sampai sudah masanya. Bagi yang dah tahu, mereka terus tanya saya, "you balik Alor Setar la? Bagus la, dekat dengan anak isteri." Ramai juga yang tanya, "kenapa? kerja tak ok ka?", saya jawab, bukan, kerja sangat ok, dan saya buka cerita saya berjauh dengan anak isteri, terus mereka jawab, ha memang patut la saya pergi pun, tak boleh macam tu...

Lagi, ada yang tanya, kemana saya lepas ni? Adakah masih di Pulau Pinang? saya katakan tidak, saya ke Alor Setar. Ditanya apa haluan selepas ini, saya jawab "own business". Rata rata yang mendengar menyokong dan memberikan semangat yang saya rasa sungguh menakjubkan. Rata rata menyokong tindakan saya berani "melompat" ke bidang tu, dengan bidang saya sekarang yang sangat berlainan ni. Syukurlah, walaupun hanya kata kata, tapi saya anggap ianya sebagai doa, dan mengaminkan kata kata itu.

Hari ini, dengan lafaz bismillah, saya mulakan hari baru, dengan langkah baru, bersama misi masa depan yang saya rasa dah cukup jelas bagi saya untuk berjuang demi diri sendiri, family dan agama. InsyALLAH, saya pegang satu ja, ALLAH tu pasti bagi kalau kita berusaha, jangan takut untuk melangkah, asal ada usaha, insyALLAH, ALLAH kirimkan juga 'ganjaran'nya lambat laun.

Bismillahhirrahmanirrahim.. 

3 comments:

Nurzakiah Hanum said...

inshaallah

ummi aqilah (LM) said...

Good luck adik kak

Kira Sakura said...

Tatau kenapa tp mata ummi masuk habuk pulak baca entry ni wuuu

moga dipermudah, murah rezeki dan kuat semangat abg. Kmi sntiasa skong abg.

Usaha lebih insyaAllah Allah bg lebih :)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA