Followers

Monday, 2 March 2015

05:47Am

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

2-Mar-2015, 05;47AM

Pagi baru datang lagi. Kali ni pagi yang dinanti. Sebab masa tu akan datang dalam masa terdekat. InsyALLAH tak sampai sebulan lagi. 

Pagi ni bangun dalam 5:15AM. Bangun dan siap. Sebelum mandi tu ada ummi buat apa tak tahu, dia suruh kumur sebab katanya nafas berbau. Haduh, saya rasa runsing bab nafas ni. Nmpak gaya kena cepat pergi dentist ni. Berbau plak dia. Tapi mujurlah ada orang yang ambil tahu dan dia terus ambil tindakan. Maceh ummi. Lepas tu siap siap suma, sampai stesen bus jam 05:43 macam tu. Tengok bus dah standby dah nak jalan. 

Minggu ni pun macam minggu selalu la. Bila Ahad yang ummi nya kerja sayalah yang mengasuh manja kecik kami ni. Semalam pun sama. Dan dia alhamdulillah. Tak ada masalah. Pagi lepas hantar ummi kerja, saya goreng telur dan suapkan dia makan. Lepas habis makan. Dia minta susu. Saya bagi susu. Dia menyusu. Masa susu habis dalam botol dia pass botol kepada saya alih alih tengok lali dan lena. Syukur, mudah betul. Masa tu saya bersiap nak makan tengah hari pula. Masak lauk bekal tengah hari kami. Siap masak, packing apa semua, cun cun anak pun bangun. Terus angkat. Masuk kereta gerak kat ummi. 

Hari ni lauk lauk yang ummi request dan teringin ja. Sayur goreng, dan daging black pepper. Alhamdulillah, sampai dedua tu belahak la saya suapkan. Yang lawaknya belikan anak air kotak, kobon nak suruh dia duduk belakang, ummi abi nak makan. Dah dia tak mahu pergi. Rupanya dia pun nak makan sekali. Seronok suap dia makan tengah hari tu. Berebut dengan ummi. Bila lambat suap ka n masa tu suap ummi. Bising mulut tu minta. Hihihi saya senyum puas. Sebab dia lalu makan.

Lepas habis tu kami balik. Dia dah minta susu. Tapi dia buang air besar pula. Saya mandikan dulu, siap apa semua baru bagi dia susu. Ni pun satu lagi cerita lawak. Agaknya lambat kot saya bancuh susu tu. Dia tak puas hati, dia pergi buka laci, ambil botol susu dia pass kat saya. Saya tunjuk ke dia, saya tengah letak susu pun dalam botol lagi satu. Faham tu. Bijak nya lah saya rasa. 

Lepas tu ambil dia letak dalam buai. Dnjut sampai dia lena. Alhamdulillah. Lama juga sampai dekat jam 5 baru jaga. Tu pun sebab saya silap angkat dia. Kalau tak rasa tu lajak lagi. 

Petang ni bawa dia main di playground awal sikit. Tapi kmi pula yang tak syok. Awal sangat. Panas. Tapi layankan juga la dia main. Lepas tu balik sambung main dalam rumah. Lepas ummi solat, keluar balik. Ummi bawa pusing dengan kereta dia depan rumah. Saya pula lari kejap depan padang. Main bola. 

Penunggu yang setia

Lepas balik main. Anak dah tak ketahuan. Nak peluk saya. Ummi tak bagi la. Kan saya peluh. Anak baru lepas mandi. Tapi dah dia tak mahu. Kena juga bagi pakai baju. Pampers apa semua. Lepas tu mandi siap apa semua. Kena teman dia main. 

Main main main. Suka sungguh . Sampai bila kita dah penat. Dia mengamuk. Haishh Fateh Uwais. Abi pun letih juga yayang oih. Dah la main tu kena dukung. Naseb la abi...... Hihihi

3 comments:

Nurzakiah Hanum said...

assalamualaikum
singgah pagi

eima said...

Waaahhh baiknye abi uwais ni suap sekali ngan ummi hasil air tangan.......mesti sedap tu uwais asek nganga je yu

Kira Sakura said...

yang pastinya tak sabo sangat nak tunggu abi pindah sini wuuuu

eh tapi kan nanti kalau abi dah pindah takde diari abi pepagi cenggini kan hihihihi

Buta+Pekak+Bisu=CINTA