Followers

Wednesday, 18 March 2015

Suara pagi yang menggembirakan

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Tak berapa hari dah ni. Sungguh tak sabar. tambah tambah makin lama anak tu makin cerdik, satu per satu karenah tu buat makin tak sabar nak pindah sana.

Salah satunya, pagi Sabtu hari tu, bangun bangun ja tidur, mata tu pun tak buka penuh lagi dah mulut keluar perkataan "Abi...". Cari saya rupanya, hai la anak, sejuk hati ni ha, bila dengar perkataan tu sendiri masa dia dok pusing sana sini mengeliat masa bangun tidur tu.






Bila dah dengar perkataan tu, terus Ummi dia suruh saya pergi sambut. Ambil dia. Saya pun bangun, pergi dekat dia. Senyum la apa lagi. lepas tu buka mata luas luas terus datang duduk atas riba. Sebut nama saya, sebut nama Ummi. Kena cium sedas tu dah tentu la.

Anak ni kekadang bila bangun pagi kan, dia tak nampak orang selalu dia menangis. Kena juga ada orag sbelah dia baru dia tak menangis. Macam hari hari ada Ummi la. mujur pagi ni kami ada sana, kalau tak jenuh..


Tapi tengok juga la, kata Ummi kekadang dia bangun pagi pagi tak ada pun takpa, tengok mood juga. Macam selalu tu cerita ummi nya, bangun pagi cari Ummi tak ada kat sebelah, dia pun keluar bilik sambil sapu sapu mata dan sebelah tangan tu dok heret bantal.

Boleh bayang dak? aduuu.. hihihihi.

2 comments:

Nurzakiah Hanum said...

ala tomeinya

Kira Sakura said...

anak ketiak abi

kembar siam abi

anak manja kepam busuk masam abi

:p

Buta+Pekak+Bisu=CINTA