Followers

Tuesday, 29 January 2013

CDM

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Minggu lepas isteri ada info saya, bahawa permohonan dia tu dah dijawab oleh HQ kat KL tu. Tahu apa jawapan dia?
"Permohonan anda tidak dapat dipertimbangkan ......."

Dengar kata kata dia tu saya senyapkan aja lah. Nak kata lebih lebih takut kang dia sedih. Saya tahu dia kecewa ja lepas baca surat tu. Dalam masa tersingkat itu , saya abaikan apa yang di katakan pada saya.

Selanjutnya, bila saya bersama dengan dia dalam kamar kami, saya tarik dia perlahan lahan, dan saya cakap "sabar ye? Ada la rezeki dia tu nanti. Kita dah cukup bersyukur dah ni, dari KL-Kedah dia dah singkatkan jadi Penang-Kedah, bukankah itu salah satu dari Rahmat yang dia dah kasi? Dari kesedihan dan kekecewaan saya dahulu tu, sekarang saya bukan hanya dekat dengan keluarga, malah sekarang saya dah beristeri pun, tiap minggu kita leh bersama kan?"

dia kembali tersenyum. Dia sedih tapi saya tahu dia juga redha dengan ketentuan ni, walau sedih, tapi syukur dan merafakkan setinggi tinggi syukur atas kurniaanNYA.

dan tadi, Jiran terbaik sepanjang zaman, cik Iffah kata, orang yang dah kahwin ni kan, mesti lagi seronok kan nak menaip. Hati kaan senantiasa berbunga bunga.


Betul juga la kata jiran tu. tapi kan, bila mai time nak menaip tu, dia mai satu perasaan, kalau ikut utagha depa panggil "selop" . ehehe. maksudnya, cam tetiba la jadi cam speechless plak. chewah, macam dok ngorat awek, tetiba awek lepas ayat pawer terus terdiam jiwa dan ragaku, kelu abeh lidah ku.

Ohhooo~~ lagi tadi jiran tanya juga,



saya tanya la, "PJJ tu saya tahu, PJD tu apa?" 

Jawabnya,, "Percintaan Jarak Dekat." 

Terus saya bangkang kata katanya. Saja nak cari gado je. Saya tuka PJD tu kepada ayat saya sendiri. CDM. Ada sesapa nak teka CDM tu apa? 

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Cinta Depan Mata.

Ni ha penangan #CDM. Nasi Goreng Bersama Telur Kasih Sayang.

4 comments:

Iffah Afeefah said...

gediknye entry ni

rase nak p muntah laju2

ehh sape y mengandung ni

=P

btw nadh, nikmat mnulis diubah kpd nikmat sweet sbnr kot.. ai rase la

kiera'sakura said...

walaupun jauh tetap rasa CDM jugak. sbb bila pejam nampak awak. haaaa yg tue nak panggil apa lak? :p

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

mau nangis plak tingat yang kami ngan TTM ni nanti PJJ..

lagi jauh..

so ampa memang patut bersyukur sbb dekat juga dari kami ni...

sob sob sob =,(

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

mau nangis plak tingat yang kami ngan TTM ni nanti PJJ..

lagi jauh..

so ampa memang patut bersyukur sbb dekat juga dari kami ni...

sob sob sob =,(

Buta+Pekak+Bisu=CINTA