Followers

Wednesday, 30 January 2013

#janji distawberi

Assalamualaikuum. dan salam sejahtera pada yang membaca.

Nak tau kisah nya pasai ni, leh la jenguk kat SINI.

#janji distrawberi





Tanggal 27 menjadi saksi
Janji Abi dengan ummi,
harapannya nak sangat pegi,
akhirnya jadi sampailah kami

Abi tiba dengan bus
kena kerja dihari sabtu
Apakan daya janji digalas
Mengambil hati Ummi yang satu

Ummi puas memujuk abi 
Ummi mintak nak strawberry
itulah dia yang merah ini
yang dalam bekas tu bawa sendiri

Ummi tarik tangan abi
sebaik Smpai nya di sana
Cari cari di mana strawberi
Sebaik jmpa senyum smpai telinga

Ummi makan sambil senyum
Sebelum mula dicuci pantas
Di cicah cepat dibekas garam
Senyumnya jelas senyum puas

Selesai sebekas diminta lagi
Jenuh abi tercari cari
Hendak memetik tak daya nak bagi
Sayangnya buah tak ada lagi

Akhirnya terjumpa satu kedai ni
Pun masih kecewa nak tutup dah ni 
Memujuk mujuk tak diendahkan kami
Membeli yang dipacking lah last sekali

Impian baru semakin membesar
Moga nanti kembali bertamu
ingin sekali ke taman lavender
juga bukit teh menghijau

Apa pun syukur Alhamdulillah Yang Esa
Dimudahkan cara disenangkan cerita
Hajat Ummi dimakbul suda
Moga baby sihat sejahtera

4 comments:

Anum said...

nyum2

:: Mrs.Eady :: said...

sampai mcm tu sekali....huhuuu..

kiera'sakura said...

hihihihi mekasih abi sayang!!! meh nak cipika cipiki hihihihi :p

kay_are said...

memang sweet sangat bro.. semoga baby membesar dengan sihat ye.. amin.. =)nasib die ngidam cameron je kan bro? ish ish..

Buta+Pekak+Bisu=CINTA