Followers

Friday, 15 February 2013

Cuti kami #2

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Ini alkisahnya hari kedua kami. Saya skip kisah sabtu sebab sabtu tu cumalah hari merangka perjalanan. Hihi petang sabtu tu la, mama ada sebut pasal Banting. Sebenarnya saya dah agak. Dan memang ada niat bawa mereka ke sana.

Nak mula buka mulut saya tak berani. Since papa masih kerja. N mama pun cukup penat seminggu ni. Lagi sudah semestinya Puan saya yang saya sayang tu kan? Penat dia nanti.

Dipendekkan cerita, jdi juga rancangan tu. awal pagi lagi dah keluar. Pas papa balik kerja, sarapan dan keluar. Perjalanan dia rilex sebab kereta tak banyak. Yang banyaknya kenderaan menghala ke utara, ke kL alhamdulillah lancar.

Hari ni saya niat kenalkan papa dan mama dengan jalan baru. Sebab macam kita tahu, nak ke Banting mudahnya melalui Klang la kan, tapi Klang tu doihh seksa jiwa raga sementara nak lepas tu. saya bawa mereka guna laluan alternatif.

Alhamdulillah. Sedikit lancar. Bukan tu saja , menjimatkan masa. Mana tak nya, terlepas bala lalu kat pekan tu kan? Hihi

Sampai ja tu saya dapat tengok senyum d wajah papa n mama. Saya rasa puas gila. Betul. Walau depa tu mentua ja tapi depa layan baik sangat. Rasa mesra gila dengan depa walau baru berapa bulan ja 'bersatu' dengan keluarga ni, rasa hapy sangat. Kekadang tu rindu betul dengan depa.

Oh ya. Tu baru mentua. Belum tengok cucu dan menantu dia lagi. Lagi tu ha, Puan saya tu. terus je gomol anak dia.!hihi syukur. Gembira jadi sebahagian dari kegembiraan ni.

Petang tu kami makan tengah hari sama sama. Bestnya lahh..

Hihi .. Alang alang sampai, saya request kat isteri ajak dia mlawat kakak saya. Alhamdulillah. Sampai juga akhirnya rumah kakak raksasa ni. Tgk la tu. kami berbahagia kan?




4 comments:

Nurzakiah Hanum said...

hapynya.. :)

MR & MRS MAKMUM said...

awat aku rasa kawan aku koi lam akoi besar erk hahahhaha

kiera'sakura said...

terima kasih jadi sebahagian kegembiraan saya dan family :) cuma saya yang takut saya tak mampu nak gembirakan awak dan family awak ;( maafkan saya kalau saya belum sampai ke tahap tue

aDisH.sHidA said...

syok la depa leh jumpa kakak kesayangan depa

Buta+Pekak+Bisu=CINTA