Followers

Friday, 1 February 2013

Fesyen hampess

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.


Jawab sila jawab.

Aurat atau Fesyen?

Saya banyak da jumpa macam ni. jadinya saya gunakan entry ini sebagai peringatan.

Kita berpakaian. Ingin mengikut sunah, menutup aurat, tapi dengan ayat tu la kita dah salahgunakan apa yang kita ada. Contoh nya seperti ini lah. Berjubah, tapi ketat, sampai nampak garis spenda tu. SALAH la tu. Mana boleh ketat ketat camni.

Lagi teruk ada tambahan tudung, Ya benar, aurat rambut konon ditutup. Tapi terdedah plak dada montok di pandangan umum tu. Sayangnya lah Cik. Buah yang lawa tu p tayang kat orang.

Pastu salahkan la si lelaki yang memandang sinis.

Meh saya nak tanya. Ada ke perempuan yang tutup mata masa lihat lelaki handsome lalu depan mata? Tak ada kan? Samalah juga lelaki .

CUMA SAYA NAK INGATKAN. LAST SEBELUM MENUTUP TIRAI..

#MATLAMAT TIDAK MENGHALALKAN CARA.


"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka meperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka, atau bapa mentua mereka, atau anak-anak mereka, atau anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya"

[Surah An-Nur ayat 31]
 

3 comments:

najihahfara said...

setuju dengan nasz. tengok design jubah sekarang dah lain..

Iffah Afeefah said...

slmt ai xpakai

kbai

kiera'sakura said...

sebab tue saya nak beli pape bawak suami saya sebagai perunding imej saya. terima kasih suami meh nak cipika cipiki hihihihi

Buta+Pekak+Bisu=CINTA