Followers

Tuesday, 19 February 2013

Pengalaman pertama saya disini

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Hari ni saja gegeh nak cerita pengalaman pertama saya bersama customer. Bukan la apa sangat cuma suka suki nak cita kan dalam ni. *gegeh macam tak pernah padahal dulu dia la muka dok pergi tempek kat office customer hari hari. Hihi Ehhe. Hari ni pertama kali dalam sejarah sejak saya kembali ke sini.

Alkisahnya dua minggu lepas diberi tanggungjawab jaga projek yang dah dekat dekat usia nak bersara ni. Sebabnya issue yang tak habis habis dan projek baru yang nak masuk, jadinya saya diberikan mandat (*chewah) untuk jadi penjaga sementara dia nak habis ni.

Makanya, saya pun stat dapat sakit kepala sebab fikr banyak. Kihkih tak adalah. Saja ja cakap. Biasa la tu kan kerja. Kerja tak mencabar pun tak best kan.

Hari ni dua meeting. Satu di Bosch, satu di Continental. So far saya rasa okay. Walau pening sebab banyak menda yang saya tak tahu kan? Bercakap bab technical dah tentu la saya tak tahu. Saya base Mechatronics , experience Telco, sekarang Injection Moulding, kan ke lari jauh tu.

Yang bosch tu lawak la. Dah sampai baru perasan tak bawa wallet. Tak ke jadi tongong kat sana? Nak masuk guard tak kasi. Katanya nak ic. Nasib baik customer turun. Jadi kat sebelah guard house tu juga kami berbual.

Petang hari nya, continental. Ini baru pengalaman betul, belajar selok belok perjalanan project meeting dalam field ni. Walau saya kurang banyak, tapi saya yakin akan improve. Boleh, mesti boleh!

Sebenarnya seronok sebab ada orang dok kasi saya semangat nak buat yang elok dalam field ni. Dia suka betul bagi semangat dekat saya. Macam tadi, suruh saya cepat belajar, supaya nanti saya boleh take over customer ni. Kata dia engineer ni mungkin masa depan kena tumpu dekat customer yang lagi satu, since engineer lagi sorang yang buat customer sama ken complaint dengan customer, jadi dia cadangkan saya take over terus akaun ni. Saya senyum aja. Memang nak belajar bebaik. Saya memang nak sesuatu darisini, sudah semestinya la saya akan berusaha.

Yang seorang lagi cakap tak tentu, mungkin saya cuma cover setengah setengah macam ni.

Apa pun semua tu kan hanya plan sahaja. Siapa pun tak tahu apa jadi nanti. Saya plak? Tak kisah mana saya ada. Apa saya buat sekarang pun dah sangat menyeronokkan. Saya redah aja. Motivasi saya mudah ja. Jadikan apa pun yang saya buat tu seronok. Bila dah seronok pasti kita enjoy dengan apa yang kita buat.

Point paling besar, ALLAH sebaik baik perancang. Semestinya semua ini yang terbaik buat saya!!

4 comments:

Nurzakiah Hanum said...

singgah petang :)

Munnafendy said...

continental mana ni? husband sy keje kt conti jalan tandang.. :p

kiera'sakura said...

wish u luck untuk akan datang dan ke seterusnya awak ;)

MR & MRS MAKMUM said...

aku simpan lagi nota injection moulding hahaha nk baca ka ~

Buta+Pekak+Bisu=CINTA