Followers

Tuesday, 26 February 2013

Terlalu sibuk

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

terlalu sibuk. itu yang mampu saya simpulkan. Sejak saya update mengenai projek tu. Dalam minggu itu juga terus handover bagi saya. mula dari sana la saya jadi macam ni.

Masuk hari ni dah dua hari dah, pulang lewat dengan jayanya. Semalam sebab gara gara selesaikan kerja tertunggak, dan hari ni sebab meeting dan juga jam dekat jambatan tu. Bagi yang tak tahu tu, sila rujuk surat khabar esok ya. kenapa jambatan bleh jam dengan teruk macam tu.

Back to topik. Sedaya upaya saya khabarkan pada diri. Saya mampu dan saya mampu. Saya akui cabaran nya ada, tapi mungkin belum sangat mencabar diri walaubagaimanapun saya hampir juga sampai ke puncak kebuntuan tadi. Mana tidaknya, saya diberikan sesuatu yang hampir tamat dengan begitu banyak masalah di belakangnya. Dan tugas saya adalah menyelesaikannya. Dan dalam masa yang sangat singkat ini bayangkan lah bagaimana saya nak selesaikannya tanpa ada masalah lain?

Macam tadi. Saya dah blank. apa patut saya lakukan. hinggalah designer tu datang dan bantu selesaikan masalah untuk saya. Syukur. dia ambil inisiatif membantu saya bila tengok saya tak bergerak. (sebenarnya bukan tak nak bergerak tapi ada beberapa yang menghalang saya bergerak)

Bila jumpa customer, cara dia pandang macam takut dengan saya. Katanya dalam bahasa cina dekat designer tu, saya tak ada pengalaman. mampukah saya? ini cabaran buat saya. nak buktikan, saya mampu.

dan yang terakhir, saya di berikan semangat tadi oleh designer dan juga marketing tadi. bila mana saya ceritakan saya kena marah pagi tadi. mulanya designer kata saya lambat. then saya kata, bila saya terlalu cepat pun saya kena juga kta saya. tapi saya kata tak apalah, saya terima ini sebagai cabaran. saya belajar dari sini. sekurang kurang nya saya tahu bagaimana saya nak act lepas ini kata saya.

lepas saya kata terus designer tu tepuk saya. kata dia bagus. you positif bagus. marketing tu tambah lagi, orang positif mesti berjaya. Saya pegang kata kata tu. saya mesti boleh.

psst: yang betulnya saya pegang, ALLAH yang susun semua ni. Takkan dia nak lempaQ saya kat tempat yang saya tak mampu survive? ALLAH da susun baik. Saya yakin. Saya mesti boleh punya la. :D

2 comments:

Iffah Afeefah said...

cayok nadh cayok

semoga berjaya

n menten positif oke?

kiera'sakura said...

a'ah abi boleh punya la. ummi dengan baby doakan tuk abi ye ;)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA