Followers

Monday, 18 February 2013

cuti kami #3

Assalamualaikum. dan salam sejahtera pada yang membaca.

Part tiga suda. maafkan kami sebab lambat. next chapter of our journey is on the 11 of February. Cadangan pertama masa mula mula datang adalah, kami nak balik hari ni. tapi bila bangun pagi, saya utarakan cadangan pada Puan yang terutama saya suruh dia cadangkan pada Mama dan Papa suruh duduk lagi sehari. Bukan apa, saya pun tahu betapa penatnya perjalanan yang sekejap sekejap ni, ni kan pula depa kan. Alhamdulillah.

Cadangan diterima. Kami buat keputusan nak extend sehari lagi kat sini. Plan hari ni bawa Mama Papa jalan kat KL ni. Saya tak ada tempat nak dituju, tapi since Mama pernah sebut nak ke KLCC, kami ON terus cadangan tu. Nak suruh saya bawa jalan, sudah tentu la saya tak reti, Abang Lang yang bawa jalan sampai kami bertemu dengan highway Mex tu. Dari sana saya amek peranan.

Ni ha gambar family di sana.



Perjalanan baru nak mula. kami benti dulu. Makan kueh kat De Cucur. Apa yang pasti saya nak highlight kat sini kan kueh bawah ni memang terbaik. sedap awak. sedap betul. sampaikan family ni dua tiga kali nak gantikan yang baru buat saya lepas anak kecik yang Papa angkat tu jatuhkan kueh saya. Sobbsss *terharuu

Untuk harga, macam besa la kan dalam KLCC, sebijik singgit ke 1.50 sekueh. Tapi cayalah. Sedap. 

Tak cukup dengan atas tu. kami juga ada menda ni.  Tahu tak apa ni? Ini adalah popcorn mahai. kikiki. Mahai betoi harganya. Sampai capai angka puluh tak silap saya. Tapi tak mengecewakan. Nampak tak ada kacang ditengah tengah tu. Masyukkk~~

Jalan kat sini tak lama mana pun, cuma nak lepas gian sampai ke sini ja. Tapi puas. Next location. Semua nak solat. Mula nya nak cari Masjid Al-Petronas ja, tapi saya tukar plan. Dari pergi Masjid Al-Petronas yang ada banyak serata Malaysia tu, saya bawa Mama Papa pergi Masjid Shah Alam. Alang alang berjalan kan, kita pergi tempat yang depa tak pernah pergi kan? Selesai solat, kami jejalan ke i-City. Ummi tu la tingin nak menengok Art Gallery tu. (untuk entry ni sila sabar. Nanti la saya updatekan ye? sebab ada gambarnya dalam kamera Ummi tu.)

Last sekali. Lokasi terakhir.

  
Abang Burn burger bakar seksyen 7 Shah Alam. Boleh la. #Daging lagi sedap dari #Ayam. Buat yang teringin mencuba. Kat sini ada burger spesis ni sahaja tau. Yang sebiji sebiji. Yang kilo tak ada. Sekian memaklumkan. 


Apa yang saya dapat hari ni, tak lain tak bukan. Betapa indahnya hidup bila kita berkeluarga ni.  Betul saya tak tipu. Masa rasa sangat sangat berharga bila dapat dihabiskan bersama yang tersayang. 

psst : kali ni family mertua. Nanti kita bawa family blah sana tu plak p jalan ya? *sudah dirancang pun. tunggu~~~

1 comment:

kiera'sakura said...

insyaAllah akan datang kita bawak family lagi satu pulak ye ;) mekasih bawak kitorang jenjalan

Buta+Pekak+Bisu=CINTA